Bostancı Atatürk Ortaokulu öğrencileri, Polonya yolcusu

Bostancı Atatürk Ortaokulu, fen, matematik, teknoloji ve mühendislik alanında yaşanan gelişmeleri STEM eğitim modeli ile öğreniyor. Öğrenciler proje kapsamında Polonya’ya gidecek

15 Nisan 2024 - 13:27

Bostancı Atatürk Ortaokulu, Avrupa Birliği tarafından finanse edilen ve desteklenen erasmus programı çatısı altında sürdürülen “Quelques Voyages Extraordinaries From Jules Verne to STEM- QUEST” projesinde yer alıyor.  Kısa adı QUEST olan proje, STEM eğitim modelini (fen, matematik, teknoloji ve mühendislik ) yaygınlaştırmayı amaç ediniyor.  Romanya koordinatörlüğünde 2022 ile 2024 yılları arasında yürütülen projede İspanya, İtalya, Polonya ve Portekiz’den okullar yer alıyor. Avrupa Birliği, verdiği hibe ile 6 ülkenin öğrenci ve öğretmen hareketliliğine destek veriyor. Öğrenci ve öğretmenler ülkelerde eğitim modeli çatısı altında neler yapıldığını gözlemleme fırsatını yakalıyor. 

“YENİ NESİL ÖĞRENMENİN KAPISI ARALANIYOR”

“Okulumuz yaklaşık 10 senedir erasmus projelerine katılıyor. Başka ülkelerde eğitim alanında neler yaşanıyor görmek ve öğrenmek istiyoruz. O yüzden projelerde yer almayı önemsiyoruz.” diyen Bostancı Atatürk Ortaokulu Özel Eğitim Öğretmeni (erasmus proje koordinatörü) Fatma Lebriz Yüksel, “İlçemizde ve ilimizde diğer okullarda neler olduğunu biliyoruz. Ama diğer ülkelerde neler oluyor bilmiyoruz. Erasmus buna olanak tanıyor. Okul idaresinin, öğrencinin ve öğretmenin ufkunu genişletiyor. Şu an içinde olduğumuz projeyle teknoloji, mühendislik, matematik ve fen alanını mercek altına aldık. STEM projesi için 30 kişilik bir öğrenci ekibimiz var. Matematik ve fen dersini seven 6. ve 7. sınıflardaki öğrencilerden kurduk. 6 ülke proje kapsamında belirlenen Jules Verne romanlarını okuyor. Romanların barındırdığı bilim, teknoloji, mühendislik, matematik konuları günümüze  uyarlanarak yeni nesil öğrenme sağlanıyor. Standart öğrenme ve öğretme metodlarını geride bırakarak, bu proje ile öğretmen ve öğrenciler yeni nesil öğrenme ve öğretme kapılarını aralıyor.” diye konuştu. 

STEM eğitiminin öğrencilerin teknoloji, mühendislik, matematik ve fen alanında bilgi ve beceri sahibi olmasını sağladığını, öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme, işbirliği yapma, yaratıcılık, teknoloji kullanımı, araştırma ve analiz yapma becerisini geliştirdiğinin altını bir kez daha çizen Fatma Lebriz Yüksel, “Öğrenciler gittikleri ülkelerde 5 gün boyunca okullarda derslere giriyor. Ülkeyi geziyor, tanıyor, kültürlerarası alışveriş için misafir olarak öğrenci evinde kalınıyor. Yurt dışına çıkmanın verdiği bir mutluluk var. Kabuğumuzdan çıkıyoruz. Aileler bu yaştaki çocuklarını yurt dışına göndermekte biraz tereddüt yaşasalar da sonrasında orada misafir olunan ailelerle uzun süreli derin dostluklar kuruluyor.” dedi. 

“MAYIS AYINDA POLONYA’YA GİDECEĞİZ”

 “6 ülkenin ortaklaşa kurduğu bir web sitemiz var. Proje kapsamında yaptığımız çalışmaları orada paylaşıyoruz.” diyen Fatma Lebriz Yüksel, şöyle devam etti: “ Gazete Kadıköy’de çıkacak haberimizi de orada paylaşacağız. Haberde yer almak öğretmen ve öğrencilerimize ayrı bir motivasyon kaynağı olacak. Mart ayında ülkemize projeyi birlikte yürüttüğümüz ülkelerden 27 öğrenci ile 12 öğretmen geldi. İstanbul’un tarihi ve turistik yerlerini gezdiler. Sultanahmet’de Türk yemeklerinin tadına baktılar. Apple'da kodlama eğitimine katıldılar. İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Gözlemevi Uygulama ve Araştırma Merkezi'ni gezen öğrencilere, Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü Başkan Yardımcısı Dr. Sinan Aliş tarafından sunum yapıldı. Sancaktepe Bilim Merkezi yöneticisi Astronom Emre Arıtoprak da misafirlerimize planetaryum bölümünde astronomi sunumu gerçekleştirdi. Mayıs ayında Polonya’ya gideceğiz. Orada da proje kapsamında güzel aktiviteler yapacağız. Şu an onun heyecanını yaşıyoruz. Bu projeden sonra sanatın da içinde olduğu başka projelerde yer almak istiyoruz.”

 










 


ARŞİV