40 gün 40 gece alışverişe hazır mısınız?

İstanbul'da 40 gün 40 gece alışveriş ve eğlence keyfi yaşatacak olan İstanbul Shopping Fest, 18 Mart'ta başlıyor.

09 Mart 2011 - 16:25

İstanbul'u bölgesinde bir alışveriş ve eğlence merkezi haline getirmeyi hedefleyen İstanbul Shopping Fest, “40 Gün 40 Gece Alışveriş ve Eğlence” sloganıyla 18 Mart-26 Nisan 2011 tarihleri arasında düzenlenecek.
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve T.C. İstanbul Valiliği himayesinde; İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve TİM desteğiyle; Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD), Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) ve Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) koordinasyonunda Kadıköy Belediyesi'nin desteğiyle gerçekleştirilen İstanbul Shopping Fest (İSF), İstanbul’u dünyanın alışveriş, kültür ve eğlence merkezine dönüştürecek. Dünyanın birçok noktasından yüzbinlerce ziyaretçinin ağırlanacağı İstanbul Shopping Fest’te açılış ve kapanış etkinliklerinin yanı sıra İstanbul’un çeşitli noktalarında, geç saatlere kadar açık kalacak olan alışveriş merkezlerinde ve mağazalarda pek çok aktivite gerçekleştirilecek. Festival ruhu, alışveriş merkezleri kadar; Bağdat Caddesi, Abdi İpekçi ve İstiklal Caddesi gibi İstanbul’un önemli alışveriş caddelerini saracak. 40 gün boyunca devam edecek olan sokak şenlikleri, konserler, gösteriler, çocuklara özel oyunlar, partiler, yarışmalar ve defilelerle hareketlenen şehirde eğlencenin temposu yükseltecek. Yeni sezon ürünlerinde ciddi indirimlerin olacağı festival kapsamında, uzun alışveriş gecelerinde saat gece 02.00’ye kadar alışveriş yapabilme fırsatı da sunulacak.

EN GÜZEL VİTRİN HANGİSİ?

Festival kapsamında bir de vitrin tasarım yarışması düzenlenecek. Perakendeciler, İstanbul'u bir sanat eserine dönüştürmeyi hedefleyen vitrinleri kiralayıp, tasarlayacaklar. Taksim, Nişantaşı, Bakırköy, Eminönü ve Kadıköy'e yerleştirilecek olan vitrinler, üzerlerindeki kod ve markasıyla halkın beğenisine sunulacak. Kısa mesaj yoluyla oylanacak olan vitrinleri oylayanlar arasından yapılacak çekiliş sonucunda kazanana Sinpaş'tan bir daire verilecek.

‘İSTANBUL BİR DÜNYA MARKASI’

Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği Başkanı Mehmet Nane, İstanbul'un sadece tarihi ve turistik kısmıyla değil, dünya başkentine yakışacak şekilde alışverişiyle, eğlencesiyle, gastronomisiyle nasıl bütünleştirebileceklerini ele almak istediklerini belirterek, “Bu proje artık İstanbulluların, milyonların projesi oldu. Çünkü bu işten kestanecimiz de mağazamız da kokoreççimiz de taksicimiz de dolmuşçumuz da otobüsümüz de vapurumuz da hepimiz pozitif etkileneceğiz. Amaç İstanbul'u dünya başkenti olarak taçlandırmak” dedi. Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Yılmaz Yılmaz da “Hedefimiz; İstanbul'u bir dünya markası olarak pazarlamak. İstanbul Shopping Fest bizim geleceğe bırakacağımız bir miras olacak, bu jenerasyon bunu becerirse bundan 100-200 yıl sonra da bu devam eder ve ekonomiye katkı yapar hale gelirse bu benim için hayatımda başardığım en güzel şey olacak” diye konuştu.


Kadıköy'deki etkinlikler

Bağdat Caddesi, Bahariye, İstiklal Caddesi, Sultanahmet, Nişantaşı Abdi İpekçi ve Bakırköy İstasyon Caddesi'ni ve bir çok avm'yi mekan tutan İstanbul Shopping Fest'in açılışı Sultanahmet Meydanı'nda yapılacak. İstiklal Caddesi'nde ise kortej geçişi olacak.
Etkinlikte 600 müzisyen yer alacak. Aynı gece İstinyePark ve Torium'daki açılış partisinde de Fransız gösteri grupları sahne alacak. Festivalin 19 Mart'taki adresi ise Bağdat Caddesi olacak. Cadde'de 18.00- 02:00 arasında İSF Açılış Partisi yapılacak, dans gösterileri sergilenecek, perküsyon atölyesi olacak ve Fransız gösteri grupları sahne alacak. Bağdat Caddesi 20, 26 ve 27 Mart tarihlerinde de çeşitli etkinliklere ev sahipliği yapacak. Festivalle ilgili detaylı bilgi için www.istshopfest.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

Gökçe UYGUN
 


ARŞİV