Beyaz Masa’ya rekor başvuru

İBB Beyaz Masa’ya Eylül ayında yapılan başvurular, Ağustos ayına göre yüzde 12,5 artarak 1 milyon 2 bin 838’e ulaştı

05 Kasım 2020 - 10:57

Fırat Fıstık

İstanbul Büyükşehir Belediyesi İstanbul İstatistik Ofisi, 2020 yılı Eylül ayında İBB Beyaz Masa’ya yapılan başvuruları değerlendirdi.

Değerlendirme raporuna göre 2020 yılının Eylül ayında, İBB Beyaz Masa'ya yapılan başvuru, Ağustos ayına göre yüzde 12,5 arttı. Bilgi istemi, talep ve şikâyetlerden oluşan başvuruların yüzde 14,3'ü İGDAŞ, yüzde 26,1'i İSKİ ile ilgili oldu. İGDAŞ’a Eylül ayında 14 bin 324 başvuru, İSKİ’ye 261 bin 876 başvuru yapıldı.

KADIKÖY ŞİKÂYETLERİ

Beyaz Masa’ya Kadıköy’den yapılan genel başvurular toplam başvuruların yüzde 2,8’ini oluşturuyor. Toplam şikâyetlerde ise bu oran yüzde 5,04.

Bilgi isteminde, Esenyurt (yüzde 6,89), Bahçelievler yüzde 4,61 ve Küçükçekmece yüzde 4,59; talep başvurularında ise Esenyurt yüzde 5,21, Ümraniye yüzde 4,83 ve Küçükçekmece yüzde 4,64 ile ilk sıralarda yer aldı. İGDAŞ şikâyetlerinde Esenyurt, Pendik ve Küçükçekmece; İSKİ’de ise Ümraniye, Esenyurt ve Pendik öne çıktı. İGDAŞ şikâyetlerinde Kadıköy oranı yüzde 3, İSKİ şikayetlerinde ise yüzde 2,88.

EN FAZLA ŞİKÂYET ULAŞIMDA

Şikâyetlerin yüzde 52,4’ü ulaşım, yüzde 31,6’sı kent ve toplum düzeni ile ilgili iken, bilgi isteminde, yüzde 43,1 ile sosyal destek hizmetleri ilk sırayı aldı. Ağustos ayında, yüzde 11,7 olan sosyal destek hizmetleri talebi yüzde 24,4’e yükseldi. Tüm şikâyetler içerisinde ulaşımın toplam payı yüzde 43,6 olarak ölçüldü. Kadıköy’den yapılan şikâyetlerin yüzde 56,01’ini de ulaşım şikâyetleri oluşturuyor.

Tüm talep başvuruları içinde sosyal yardım taleplerinin payı yüzde 9,4 olarak gerçekleşti. Eylül ayında ulaşım ile ilgili şikâyetlerin payı Ağustos ayı ile aynı seviyede kaydedilirken, sosyal destek hizmetleri talebi 12 bin 480 artışla 20 bin 642’e çıktı. Kadıköy’den yapılan sosyal destek hizmetleri talebi de Ağustos ayında yüzde 4.8 iken, bu yüzde Eylül ayında yapılan başvuruların faaliyet alanına göre dağılımında yüzde 7.6’ya yükselmiş.

Ağustos ayına göre bilgi istemi başvuruları yüzde 14,2, şikâyet başvuruları yüzde 0,5 ve talep başvuruları yüzde 13,1 arttı. Beyaz Masa’ya, 80 bin 30 şikâyet, 84 bin 467 talep başvurusu oldu. Ağustos ayında, yüzde 15,8 olan şikâyetlerin payı Eylül ayında yüzde 13,4’e geriledi. Ağustos ayında yüzde 13,9 seviyesinde gerçekleşen talep başvuruları ise yüzde 14,1’e yükseldi. Kadıköy’den Eylül ayında yapılan bilgi istemi başvurusu toplam başvuruların yüzde 2,5’ini oluşturuyor.

BAŞVURULARA HIZLI ÇÖZÜM

Yapılan değerlendirmeye göre bilgi istemi başvurularının yüzde 97,9’una, şikâyet başvurularının yüzde 4,2’sine, talep başvurularının ise yüzde 23,8’ine başvuru günü içerisinde karşılık verildi. Anlık çözüm dışında kalan başvurularda ortalama çözüm süresi, bilgi isteminde 11,3, şikâyet başvurularında 3,6, talep başvurularında ise 6 gün olarak tespit edildi.


ARŞİV