Marmaray projesi kapsamında Kadıköy’de pek çok köprü yıkıldı, taşındı veya yerine yenileri yapıldı. 2016 yazından bu yana yıkılacak denilen Bostancı ile Bağdat Caddesi’ni birbirine bağlayan merkezi konumdaki tarihi Bostancı Köprüsü’nün de son olarak 24 Mart 2017’de yıkılacağı duyurulmuştu ancak bilinmeyen sebeplerle yıkım henüz gerçekleşmedi. Bilgi almak için başvurduğumuz Ulaştırma Bakanlığı ve İstanbul Büyük Şehir Belediyesi’nden ise henüz bir açıklama yapılmadı. Yıkım çalışması bir süre önce başlayan Bostancı Alt Geçidi’nde ise kilise kalıntıları gibi tarihi eserlerin çıkması sebebiyle çalışmalar durduruldu.
Bostancı Köprüsünün yıkım tarihinin sürekli ertelenmesi esnafı düşündürüyor, esnaf köprünün yıkılması durumunda alternatif yol istiyor. Bostancı esnafına sorduk:
Erhan Dere: “Bostancı Köprüsü’nün konumu çok merkezi. Yıkıldığında esnaf mağdur olacak. Şimdiden düşünmeye başladık. Tek temennimiz köprü yıkılsa bile alternatif yol yapılması, en azından yayalar için bir köprü yapılmalı. Hatta tarihi köprü olduğu için yıkılmayacağı, sadece taşların söküleceği söyleniyor. Köprünün yazın yıkılacağı söylendi yıkılmadı, 20 Mart 2017 dendi yıkılmadı, en son 24 Mart dendi hala yıkılmadı. Tarih belirsiz. Kimse ne olacağını bilmiyor.”
Murat Şensivas: “Kesinlikle alternatif bir yol yapılmalı. Halkın ve arabaların çok kullandığı bir yol. Otobüs güzergahı var. Kavşak noktası. Bağdat Caddesi’ne bağlantı yolu. Altıntepe köprüsü 1 ayda yapıldı, burası için 6 ay deniyor. Buraya verilen süre çok uzun. Yıkılacağı söylenen süre sürekli değişiyor. Ne yapacağımızı bilmiyoruz. Önümüzü göremiyoruz. Yaya geçişi şart.”
Nevriye İtmece: “Her yer inşaat içinde, tren sıkıntısı çekiyorduk bir de şimdi köprüyü yıkıyorlar. 3 gündür siftah yapamadım. Piyasa bozuk, çok zor durumdayız. Sussak da konuşsak da bir şey ifade etmiyor. İşsizlik çok, kimsede para yok. Sadece üzgünüz.”
Ali Bulut: “Yıkım sürekli erteleniyor. Neden böyle oluyor biz de bilmiyoruz. Esnaf olarak geçici bir yaya yolu istiyoruz. Büyükşehir’e ulaşamayız. Bizim muhatabımız Kadıköy Belediyesi. Belediye’den esnafla görüşüp, bir çözüm bulmasını isteriz. Üst bostancı- Bağdat Caddesini birbirine bağlayan, İstanbul Deniz Otobüslerine (IDO) geçişi sağlayan tam kilit nokta burası. Geçiş olmaz ise ticari açıdan çok etkileneceğiz.”
Emre Mühür: “Ulaşım açısından müşterilerimiz epeyce etkilenecek ayrıca sivil vatandaşlar ve yayalar için bile geçiş güzergâhı kalmayacak. Biz giyim sektörü olarak sezonu açtık, henüz yıkılmamış olması iyi bir durum. Turizm sezonu açıldığında, İstanbul boşaldığında yıkılması daha iyi olabilir. Köprünün sağlıklı olmasını, kimseye zarar gelmemesini biz de isteriz. Tarihi eser, Osmanlı’dan kalma köprü olduğu söyleniyor. Bundan evvelki kara trenden elektrikli trene geçileceği zaman krikolarla askıya alıp yükseltilmiş, yıkılmadan yapıldığını biliyorum. Sahile çıkılabilecek bir yaya yolu yapılmasını bütün esnaf adına istiyoruz.”