Daha iyi bir eğitim için dünyayı geziyorlar

Kadıköy İnönü İlkokulu öğretmenleri, Erasmus+ Programı Okul Eğitimi Stratejik Ortaklıklar kapsamında 5 farklı ülkedeki okullarda incelemede bulunacak

10 Mart 2017 - 13:21

Kadıköy İnönü İlkokulu başvurusu neticesinde, Avrupa Komisyonu'ndan sağlanan hibeyle ve  Avrupa Birliği Bakanlığı AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı -Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen 2017 yılı Erasmus+  Programı Okul Eğitimi Stratejik Ortaklıklar kapsamında "ScienceInOurLittle Hands" (Minik Ellerimizde Bilim) isimli projeye ortak oldu. Polonya´nın koordinatörlüğünde, 2017-2018 yılları arasında uygulanacak proje kapsamında İtalya’ya giden öğretmenler, Estonya ve Yunanistan’a da giderek bilim, matematik, dil bilgisi ve teknoloji gibi alanlarda uygulamaları yerinden gözlemleyecekler. Proje kapsamında diğer ülkelerden seçilmiş okulların öğretmenleri de Türkiye’ye ziyarette bulunacak.

RAPOR MEB’E SUNULACAK

Projede her ülkenin tanıtım yapacağı konu farklı olacak. İtalya’da bilim üzerine tanıtım yapılırken, Estonya’da Matematik, Yunanistan’da “Dil” üzerine tanıtım yapılacak. Türkiye’nin konusu ise eğitimde teknolojinin kullanımı. Proje kapsamında katılımcı öğretmenler, hem bilimsel hem de kültürel faaliyetlerde bulunacak, böylece, mesleki tecrübe  ve becerilerini arttırmış olacaklar. Ayrıca öğretmenler kazanımları bireysel ve grup çalışmalarıyla öğrencilere ve öğretmenlere aktaracaklar. Proje sonunda kazanımların ve gözlemlerin yer aldığı rapor ise Milli Eğitim Bakanlığına sunulacak.

SIRADA ESTONYA VAR

Projeye yönelik ilk toplantı, 10-14 Ocak 2017 tarihleri arasında Polonya´nın Pila şehrinde gerçekleşti. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık öğretmeni Doğukan Sayan ve Özel Eğitim öğretmeni Belkıs Ateş’in katıldığı toplantıda takvim belirlendi. 19-25 Şubat tarihleri arasında ise belirlenen takvim doğrultusunda İnönü İlkokulu Müdürü Netice Şahin ve okul öğretmenleri Belkıs Ateş, Dogukan Sayan, Sevinç Başlık, İrem Ergün Akış İtalya'nın Fossecesia şehrinde diğer ülkelerin öğretmenleriyle birlikte gözlemlerde bulundu.  Belkıs Ateş İtalya tecrübesiyle ilgili “Estonya Polonya ve Yunanistan’dan gelen arkadaşlarla birlikte onlara ait kültürleri ve eğitim sistemlerini tanımak, benzerliklerimizi ve farklılıklarımızı görmek çok değerliydi” derken, Şeniz Karakış projenin en büyük hedefinin projenin yaygınlaştırılması ve sürdürülebilirliği olduğunu vurguladı.

Diğer buluşmalar Nisan ayında Estonya'da, Kasım ayında Yunanistan’da ve 2017 Mart ayında Türkiye’de gerçekleştirilecek.

HER ŞEY ÇOCUKLAR İÇİN

Proje, bilim, matematik, dil bilgisi ve teknolojideki gerekli temel becerileri, aktiviteleri birer oyuna çevirerek geliştirmeyi ve öğrencilerin motivasyonunu artırmayı hedefliyor. İnönü İlkokulu daha önce programına koyduğu “Adab-ı Muaşeret” dersiyle de ulusal basında yer almıştı. Okulda müfredattaki zorunlu derslerin yanı sıra halk eğitimden gelen öğretmenler aracılığıyla halk oyunu, ebru, masa tenisi gibi dersler de veriliyor. Okul Müdürü Netice Şahin, İnönü İlkokulu’nun bütçe olarak en mütevazı okullardan biri olduğunu belirterek, “Parasızlık da insana başka şeylerde yaratıcı olmaya itiyor. Biz daha çok program, yeni dersler gibi konulara ağırlıklı bakıyoruz. Şimdi gelirimiz daha yüksek olsa burayı, yıkalım, yerine şunu yapalım, yeni masa sandalye alalım gibi bir yaklaşımımız olabilirdi. Böyle olunca inşaat işine değil eğitim işine bakıyorsunuz.” diyor.

Gezdikleri ülkelerde gözlem yapan öğretmenler, proje sonunda gözlemlerini, benzerlikleri, farklılıkları kazanımları ve önerilerini Milli Eğitim Bakanlığı’na sunacak

BELEDİYEYİ ZİYARET

Gezdikleri ülkelerde gözlem yapan öğretmenler, proje sonunda gözlemlerini, benzerlikleri, farklılıkları kazanımları ve önerilerini Milli Eğitim Bakanlığı’na sunacak.


ARŞİV