Daha konforlu bir toplu ulaşım için İETT heyeti Kadıköy’de

İETT – İlçe Belediye Buluşmaları’nda Kadıköy özelinde toplu ulaşım hizmeti detaylı olarak değerlendirilerek yeni talepler alındı

29 Ağustos 2024 - 12:52

İETT, daha konforlu ve daha hızlı toplu taşıma hizmeti verebilmek için İstanbul’un tüm ilçelerini ziyaret ediyor. İETT – İlçe Belediye Buluşmaları’nda toplu ulaşım konusunda yaşanılan problemlerin, taleplerin ve beklentiler görüşülüp kısa orta ve uzun vadeli çözümlerin üretilmesi hedefleniyor. Bu amaçla yapılan toplantıların Kadıköy ayağı ise 26 Ağustos Pazartesi günü Kadıköy Belediyesi Evlendirme Dairesi’nde gerçekleşti. 

Kadıköy Belediye Başkanı Mesut Kösedağı’ın moderatörlüğünde gerçekleşen buluşmada; İETT Genel Müdürü İrfan Demet, İETT Genel Müdür Yardımcıları Zeynep Pınar Mutlu ile Onur Temürlenk, İETT Koordinatörü Sinan Öztürk ve İETT Ulaşım Planlama Dairesi Başkanı Yusuf Limon ve İETT’nin ilgili yöneticileri, Kadıköy Belediyesi Başkan Yardımcıları, Meclis Üyeleri, Kadıköy’ün muhtarları ile sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri katıldı. 

TRANSİT GEÇİŞ VE NÜFUS DIŞI YOĞUNLUK

Kadıköy’de transit geçişin ve nüfus dışı yoğunluğun oldukça fazla olduğunu vurgulayan Başkan Mesut Kösedağı, “Biliyorsunuz, nüfusumuz normalde 470 bin civarında ama Cuma akşamından Pazar gününe kadar, 2 buçuk 3 milyona yakın bir nüfusa ulaşıyoruz” dedi. Buluşmaya özellikle muhtarlar ve temsilcilerin davet edildiğini söyleyen Kösedağı, mahallelerde toplu ulaşımda yaşanan ve giderilmesi gereken aksaklıklarla, nelerin daha iyi yapılabileceğinin konuşulacağını dile getirdi.  

"İETT BİR GÜNDE DÜNYA’NIN ETRAFINI 32 KEZ DOLAŞIYOR"

İETT’nin 153 yıllık tarihiyle, 6 bin 500’ü aşan araç filosu, 832 farklı hat ve metrobüs hattıyla günde 62 bin sefer yaptığını ve sadece bir günde 5 milyona yakın yolculuk gerçekleştirildiğini belirten İETT Genel Müdürü İrfan Demet, “Norveç, Hırvatistan, Yeni Zelanda gibi ülkelerin nüfusunun daha fazlasını İETT bir günde yolcu taşıyarak gerçekleştiriyor. Bir günde 1 milyon 255 bin kilometre yol yapılıyor, bu da İETT bir günde Dünya’nın etrafını 32 kez dolaşacak kadar mesafe kat etmesi anlamına geliyor” şeklinde konuştu.

 Özel Halk Otobüsleri ile birlikte yaklaşık 20 bin kişilik bir aile olduklarını dile getiren Demet, “İstanbul’un tamamına Adalar dahil hizmet ediyoruz” dedi. İETT’nin araç filosu bakımından dünyada ikinci sırada olduğunu vurgulayan Demet, “En yoğun saatlerde aracı hizmete verme bakımından dünyada birinci. Dünya ortalaması yüzde 77 iken İETT filosunun yüzde 90’ını yolcularına tahsis ettiği için İETT birinci sırada” dedi.

KADIKÖY’DE GÜNDE 1,8 MİLYON YOLCU

Anadolu Yakası’nda aktif 340 hat ile 2 bin 462 aracın hizmet ettiğini ve 22 seferle bir günde 1,8 milyon yolculuğun gerçekleşerek 500 bin kilometre yol gidildiğini aktaran İETT Ulaşım Planlama Dairesi Başkanı Yusuf Limon, “Kadıköy özelinde, 113 hattımız var her gün 980 aracımız ilçe özelinde hizmet veriyor. 8 bin üzerinde bir sefer planımız söz konusu, ilçe özelinde gerçekleşen yolculuğumuz 788 bin civarında. 222 tanesi kapalı otopark olmak üzere toplamda 347 durağımız var” dedi. 

TÜİK’İN 2023 Aralık ayı verilerine göre nüfusunun yaklaşık 468 bin olduğunu ve İETT’nin bu nüfusun yüzde 97’sine ulaştığını kaydeden Limon, erişemedikleri cüzi alanın Caferağa Mahallesi’nde Moda ve Bahariye bölgelerinin olduğunu dile getirdi. Limon, “Alanlarda 8 buçuk 9 metrelik araçlarımızla denemesini yapmıştık. Araçların dönemedikleri noktalar var, maalesef erişemediğimiz tek nokta orası” şeklinde konuştu. Hareketlilik oranının da oldukça önemli olduğunu belirten Limon, “Kayıtlı nüfusun yüzde 38’i her gün sadece ilçenin içinde hareket ediyor, Kadıköy sınırlarının dışına çıkmıyor. Yüzde 11 Üsküdar’a, yüzde 10 Ataşehir’e, yüzde 8 Maltepe’ye, yüzde 5 Ümraniye’ye yüzde 3 Kartal’a, yüzde 3 ise Pendik’e gidiyor.” dedi. 

Maltepe’den başlayıp Kadıköy’e gelecek  tramvay hakkında bilgi veren Limon, projenin bölgedeki ulaşım sorununu çözeceğini belirtti. 

KAPALI DURAKLAR

Mümkün mertebede kapalı durak sayısını arttırmak gibi bir hedeflerinin olduğunu vurgulayan Limon konuşmasına şöyle devam etti: “Vatandaşlarımızdan, muhtarlarımızdan kendilerince uygun olan noktalar tespit edip o noktaya kapalı durak istenebiliyor. Ama bizim bunun için uymamız gereken birtakım prosedürler söz konusu. Örnek olarak; kapalı durak koyacağımız yerde en az 4 metre genişliğinde kaldırım istiyoruz. Durağı koyduğumuz yerde yaya sirkülasyonunu kesmememiz lazım, tekerlekli sandalye kullanan engelli vatandaşlarımızın geçişini de engellemememiz lazım. O nedenle çok dar kaldırımlara kapalı durak koyamıyoruz. Ulaşım Trafik Komisyonu’nda sürüş ve yolcu güvenliği tarafından da onayının alınması gerekiyor. Bu nedenle bazı kapalı durak taleplerine olumsuz geri dönüş yapabiliyoruz”. 

Toplantıda İETT heyetinin Kadıköy için otobüs ve metrobüs olarak sunmuş olduğu toplu ulaşım hizmeti detaylı olarak değerlendirildikten sonra muhtarlar ve mahalle temsilcilerinin bölgedeki sorunları dinlendi ve talepleri alındı. 

 

ARŞİV