Derenin ‘tül'ünü kaldırdılar!

Kadıköylü sanatçı Özgül Arslan’ın, Kurbağalıdere’nin kirliliğine dikkat çekmek üzere hazırladığı “Maruz” adlı kamusal sanat çalışması kaldırıldı

16 Ekim 2015 - 10:31
Gökçe UYGUN
Çağdaş sanatçı, Kadıköy sakini Özgül Arslan'ın Kurbağalıdere'deki sanay çalışması artık yerinde yok. Gazete Kadıköy’e açıklama yapan Özgül Arslan, 29 Ağustos Cumartesi günü,  14. İstanbul Bienali’nin paralel etkinlikleri kapsamında deredeki köprü üzerine büyük beyaz tül asarak, “Maruz” adlı kamusal sanat enstalasyonu hazırladığını anımsattı. Ancak bu tülün 5 Ekim günü kaldırıldığını belirterek, “Bölgedeki kamera kayıtlarına baktık, İstanbul Büyükşehir Belediyesi personeli almış. 17.55- 18.00 saatleri arasında perdeyi kesip, siyah renkte bir çöp torbasına koyup gitmişler” dedi. Konuyla ilgili günlerce İBB’yi aradığını ama bir muhatap bulamadığını anlatan Arslan, “Sonunda Anadolu yakası Zabıta Müdürlüğü Daire Başkanlığı ile görüşmeyi başardım. Onlar da işin kaldırılması ile ilgili kendi içlerinde bir araştırma yaptıktan sonra, kararın ‘kendi birimlerince alınmadığını’ bildirdiler. Ayrıca izin için verdiğim dilekçenin işleme konmadığını söylediler. Bana ‘iznim olmadığını’ söylüyorlar ama ben zamanında izin için dilekçeyle başvurmuştum, hala sonucunu bekliyorum. Bu durumda ‘korsan bir iş’ üretmiş durumundayım. Tüm bunların nedeni bu zihniyetin sanata bakışı…’’ diye konuştu. Konuyla ilgili bilgi almak için başvurduğumuz İBB’den ise gazetemize ulaşan bir yanıt olmadı.

KİRLİ DÜNYAYA BEYAZ TÜL
Özgül Arslan, daha önce gazetemize verdiği röportajda; İBB’de bu tür işleri değerlendirecek bir sanat kurulu olmamasını eleştirerek, “Muhatabımız zabıta idi. Tabelamızdaki tanıtım yazısını, ‘Belediyeyi alaya alan’ bir metin olarak yorumladılar. Hâlbuki öyle bir şey yok. Gerçi ti’ye alıyor da olabilirdik, ne olmuş yani? Biraz mizah olsa fena mı?” demişti.
Tülün, bienalin bitiş tarihi olan 1 Kasım’a dek asılı kalmasını amaçlayan Arslan, “Ama süreç kendini belirleyecek. Vandalist bir saldırıya uğramazsa, hep birlikte tülün kirlenme sürecini izliyor olacağız” ifadesini kullanmıştı. Arslan, röportajda Maruz’un nasıl bir sanat çalışması olduğunu da “Bir modern dünya eleştirisi aynı zamanda.  Şu anki durumda, bu coğrafyayı iyi tanımlıyor. ‘Buralarda hiç bir şey temiz kalamaz’ noktasına gelindi. Her şey kirleniyor, biz de...” sözleriyle anlatmıştı.

ARŞİV