Kadıköy-Kartal metrosu, su sızıntıları ve sızıntılara karşı alınan “kova”lı önlemleri ile Kadıköylüleri tedirgin ediyor
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin yaklaşık 3 milyar liraya yaptırdığı ve “dünyanın en hızlı kazılan tüneli” unvanına sahip Kadıköy-Kartal metrosu, su sızıntıları ve sızıntılara karşı alınan “kova”lı önlemleri ile Kadıköylüleri tedirgin ediyor
Eylül BİROL
Günde ortalama 1,5 milyon yolcunun kullandığı, 2012 yılında hizmete giren Kadıköy-Kartal Metrosu’nun çeşitli istasyonlarının tavanlarından geçtiğimiz yılın Aralık ayından bu yana su sızıyor. Su sızıntıları, yolcuları güvenlikleri konusunda endişeye düşürüyor.
Metroyu kullanan vatandaşlar, son dönemlerde sosyal medyada “tavandan akan suya altına kova koyarak önlem alınması”nın fotoğraflarını paylaşıyor. Bu görüntüler, “Metroda bir sorun mu var?” sorusunu akıllara getirtiyor. En son 13 Ocak’ta artan yağmurla birlikte Bostancı İstasyonu’ndaki su sızıntısı, metronun A1 çıkışının zeminin tamamen suyla dolmasına sebep olmuştu.
BELEDİYE’NİN CEVABI: “MEVSİMSELDİR, GEÇER…”
Twitter üzerinden “Kadıköy metrosundan neden su sızıyor?” sorumuza, İstanbul Belediyesi Ulaşım Şirketi A.Ş.’den “Mevsimsel olarak yağışlı geçen bu günlerde yeraltı sularının artmasıyla birlikte bu gibi durumlar ortaya çıkmıştır. Çalışmalar devam ettiğinden, ‘geçici’ önlemler alınmaktadır” cevabı verildi. Ancak yağışın olmadığı günlerde de su sızdıran metroya dair, herhangi bir görüş belirtilmedi.
Kadıköy-Kartal metrosu 2013 yılında ise yine izolasyon sorunlarından kaynaklanan, duvarlarındaki rutubet lekeleri nedeniyle gündeme gelmişti.