“Eğitim modeli yerine parti programı”

100. Yıl Kadın Dayanışma Platformu’nun düzenlediği eğitim panelinde, eğitimde yaşanan sorunlar ve konuşuldu. Eğitim İş Genel Başkanı Kadem Özbay, hükümetin yeni hazırladığı ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ nde cumhuriyet kelimesinin geçmediğini ve bunun bir eğitim modelinden ziyade bir parti programı olduğunu söyledi

09 Mayıs 2024 - 21:32

100. Yıl Kadın Dayanışma Platformu, 6 Mayıs Pazartesi günü Kozyatağı Kültür Merkezi’nde, eğitimde yaşanan sorunlar, yeni müfredat taslağı ve ‘Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum’ (ÇEDES) Projesi ile ilgili toplantı düzenledi.Klinik Psikolog Eğitim Bilimci Dr. Özden Tunca’nın moderatörlüğünü yaptığı panelde; Eğitim İş Genel Başkanı Kadem Özbay, Demokrat Parti Genel İdare Kurulu Üyesi İlay Aksoy ve Anayasa Hukukçusu Galatasaray Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Şule Özsoy Boyunsuz konuşmacı olarak yer aldı. 

“TOPRAĞA GİRDİĞİMDE OLACAKLAR AKLIMA GELİYOR”

Klinik Psikolog Eğitim Bilimci Dr. Özden Tunca, “Son 3-4 yıldır danışanlarımda, vaka profili olarak gece korkuları, kaygı bozuklukları, öğrenme sorunları, fobiler ve takıntılar yaygın olarak gelmeye başladı” dedi. Tunca,  4 ila 12 yaş grubundaki danışanlarından ‘geceleri uyuyamıyorum, ölünce toprağa girdiğimde bana olacaklar aklıma geliyor’ veya ‘eğer annemin sözünü dinlemezsem bu günah olacakmış, günah işlediğimde de cehenneme gidecekmişim. Bundan çok korkuyorum, bu aklıma geliyor’ ifadelerini duyduğunu vurguladı. Çocuklarda kendileri için iyi ve kötü farkındalığının en erken 12-13 yaşında başladığı söyleyen Tunca, “Üstün zekalı bir çocuk olsa da muhakeme, yargılama dediğimiz akıl yürütme vasfı daha önce oluşmaz” şeklinde konuştu. 

“İÇERİSİNDE ATATÜRK YOK”

Eğitim İş Genel Başkanı Kadem Özbay, müfredatın eğitimin anayasası olduğunu söyleyerek yeni hazırlanan müfredat taslağında Cumhuriyet adının geçmemesini eleştirdi.  Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” nin bir eğitim modelindense parti programı olduğunun altını çizen Özbay, “Maarif kelimesi Osmanlı’da kullanırdı. Millî Eğitim Bakanlığı’nın başında olacaksın, maarifi kullanacaksın. Modelin programına bakıldığında 26 ders başlığı var, 7’si din öğretimi üzerine. Toplam sayfa sayısı 571; Hayat Bilgisi 88, Vatandaşlık 30 sayfa. İçerisinde Atatürk yok” dedi. 

Çocuk istismarı ve göç konularında çalışmaları olan İlay Aksoy yaptığı konuşmada yeni müfredatın Türk toplumu için hazırlanmadığını vurgularken, Anayasa Hukukçusu Prof. Dr. Şule Özsoy Boyunsuz da taslağı çocukların ve gençlerin eğitim hakkı açısından, eğitimde anayasanın eşitlik ilkesi açısından değerlendirdi. 

 ÇEDES  ÇOCUKLARI OLUMSUZ ETKİLİYOR

Söyleşide Millî Eğitim Bakanlığı'nın Diyanet İşleri Başkanlığı ve Gençlik ve Spor Bakanlığı ile imzaladığı “Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum" (ÇEDES) projesi kapsamında okullarda yürütülen faaliyetler hakkında bilgi verildi. Öğrencilerin mezarlık ziyaretleri ve temizliği, cami ziyaretleri ve temizliği, okula Kâbe maketi getirilerek maketin tavafı ve şeytan taşlama ritüellerinin temsili olarak yapılmasına zorlandığının belirtildiği toplantıda velilere bu tür uygulamalara yönelik olarak neler yapılabileceği hakkında bilgi verildi.

NE YAPABİLİRSİNİZ?

“Veliler olarak, okul müdürlüklerine dilekçe yazıp çocuğunuzun ÇEDES ve benzeri projelere katılmasına izin vermeyebilirsiniz. Veli değilseniz Millî Eğitim Bakanlığı’na dilekçe yazıp ÇEDES projesinin, Anayasa’nın 2,24 ve 42’inci maddeleri ile 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Yasası’na açıkça aykırılık teşkil ettiğini belirterek, projenin uygulamadan kaldırılmasını ve ileride buna benzer projelerin uygulamaya konmamasını talep edebilirsiniz.

 

ARŞİV