Change.org Türkiye, vatandaşların ve sivil toplum kuruluşlarının 2024 yılında başlattığı ve imzaladığı kampanyaları derleyerek oluşturduğu 2024 yılı Değişim Raporu’nu yayınladı. Raporda, kampanyalar ve atılan imzalar için şu değerlendirmelere yer verildi: “Kampanyaların imza sayıları, başarıyla sonuçlanan kampanyalar ve kampanyaların mücadele alanlarına göre dağılımı, toplumun ihtiyaç ve taleplerine ışık tutuyor. 2024 yılında başlatılan kampanyalar ve atılan imzalar, Türkiye’de insanların hangi alanlarda daha fazla değişim istediğini ortaya koyuyor.”
Raporda yer alan verilere göre Change.org Türkiye’de 2024 yılında toplam 6 bin 285 kampanya başlatıldı, 6 milyon 668 bin 646 imza atıldı, 91 kampanya başarıyla sonuçlandı. Change.org Türkiye’de 2024 yılında başlatılan, imzalanan ve başarıya ulaşan kampanyalar belli konu başlıklarına göre değerlendirildiğinde, en fazla kampanya başlatılan ve imza toplanan alanın “hayvan hakları” olduğu görülüyor. Çevre, eğitim ve sağlık da diğer mücadele alanları olarak öne çıkıyor.
İLK SIRADA: YASAYI GERİ ÇEK
Sokak hayvanlarıyla ilgili yeni düzenleme, 2024'ün en fazla tartışılan konularından biri oldu. Konuyla ilgili başlatılan “Katliama, Barınaklara Toplamaya Hayır. Yasayı Geri Çek” başlıklı kampanya 448 bin 954 imzayla yılın en fazla imzalanan kampanyası oldu. Yasa Meclis’ten geçmiş olsa da Anayasa Mahkemesi’nin yasayı iptal etmesi için mücadele sürüyor.
EN FAZLA BAŞARI, ÇEVRE ALANINDA
2024’te başarıyla sonuçlanan 91 kampanyanın 28’i çevre alanındaydı. İmza kampanyalarıyla güçlenen yerel mücadeleler ve gerek yerel gerek ulusal sivil toplum kuruluşlarının mücadelelere verdiği destekler, bu alanda başarının artmasına katkıda bulundu.
HAYVAN HAKLARI ZİRVEDE
En fazla imzalanan kampanyanın hayvan hakları alanında olmasının yanı sıra, 2024 yılında en fazla kampanya hayvan hakları alanında açıldı. Hayvan hakları için toplam 356 kampanya başlatıldı, 2 milyon 293 bin 168 imza atıldı.
EĞİTİMDE LAİKLİK SAVUNUSU
ÇEDES Projesi ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne karşı oluşan kamuoyu tepkisi, kampanyalara da yansıdı. Maarif Modeli’ne karşı Eğitim-İş Sendikası’nın başlattığı “Laik ve Bilimsel Eğitimi Yok Sayan Eğitim Programına Hayır” başlıklı kampanya, yılın en fazla imzalanan üçüncü kampanyası oldu. Eğitim alanında en fazla imzalanan 10 kampanyadan
üçü ÇEDES, Maarif Modeli ve okullara imam atanmasıyla ilgili endişeler üzerine başlatılan kampanyalar oldu.
Change.org Türkiye Direktörü Didem Korkut, “Bu başarılar halkın, sivil toplum kuruluşlarının, basının ve karar vericilerin dayanışmasının bir sonucu. Bu dayanışmayı güçlendirerek çok daha fazla başarıyı birlikte hayata geçirebiliriz” yorumunda bulundu.
RAKAMLARLA 2024
Change.org Türkiye’nin toplam kullanıcı sayısı 22 milyon 226 bin 310. Bu yıl, 6 bin 285 kampanya başlatıldı ve bu kampanyalara 6 milyon 668 bin 646 kişi imza attı. 2024 yılında imza atan kişilerin sayısı 1 milyon 260 bin 73 olarakbelirlendi. 380 bin 917 kişi Change.org Türkiye’ye katılan yeni kullanıcı sayısı 380 bin 917 oldu.
CHANGE.ORG TÜRKİYE HAKKINDA
Change.org Türkiye, insanların değişim talepleri için imza kampanyası başlatabildiği, ücretsiz ve herkese açık bir platform. Dünyanın en büyük imza kampanyası platformu Change.org, kampanya başlatan kişilere sürekli gelişen kampanya araçları sunarak, gerektiğinde iletişim ve strateji konusunda yardımcı olarak, değişime önayak olan hareketleri destekliyor. Türkiye’de 2012 yılından beri faaliyet gösteren Change.org, vakfa ait ve kâr amacı gütmeyen bir sosyal fayda şirketi (B-Corp) olarak faaliyetlerini sürdürüyor.