İstasyonlarda yaptığımız ölçümlerde peronla tren arasındaki boşluğun, eski trenlerde 23, yeni trenlerde 19 cm olduğunu gördük. Oysa uluslararası standartlara göre en fazla 5 cm. olması gerekiyor!
Gökhan KARAKAŞ
Ebru Gültekin Ilıcalı’nın ölümüne yol açan kazanın ardından Feneryolu Tren İstasyonu’ndan trenlere binen yolcuların tedirginlikleri yüzlerinden okunuyordu. Banliyo seferleri Pendik-Haydarpaşa arasında yapılırken eski ve yeni trenlerin halen birarada kullanılması ilk dikkat çeken ayrıntı. İstasyonda bekleyen vatandaşlar trenin gelmesiyle vagonlara hareket ederken peron arasının ölçümünü yapıyoruz. Trene binmek için küçük bir basamak olsa da peron ile vagon arasında 23 cm. olduğunu ilk ölçümlerde görüyoruz. Eski trenlerde peron aralığı 23-24 cm. arasında olurken, yeni trenlerde bu aralık 18-19 cm’e düşüyor. Yenilenmiş ve daha hızlı giden trende peron ile vagon arasındaki boşluk 19 cm olurken, istasyonun yıpranan betonları bu farkı arttırabiliyor. Güvenlik görevlileri istasyona yaklaşan her treni vatandaşlar binene kadar gözetim altında tutarken, peron aralığının fazla olması nedeniyle yolcuların eski trenlere biraz daha fazla enerji sarf ederek bindikleri görülüyor. Feneryolu’nun ardından peron aralarını ölçtüğümüz Suadiye ve Bostancı istasyonlarında da eski ve yeni trenler arasındaki farkı rahatlıkla gözlemleyebildik.
ESKİ ÇALIŞANLAR: ‘AYNI HATTA FARKLI TRENLER KULLANILMASI HATA’
TCDD’den emekli olan ve isminin açıklanmasını istemeyen bir yetkili ise, eski ve yeni trenlerin halen aynı hatta kullanılmasının birtakım sıkıntılar doğurduğunu vurguladı. Aynı hat üzerinde yük vagonlarının ve şehir içi ulaşımı sağlayan banliyo trenlerin gittiğini belirten yetkililer, bu nedenle peron aralığında standardın tutturulamadığını vurguluyor. Raylarında yük, yolcu ve banliyo taşımacılığının hepsine hitap edecek şekilde yapıldığı için aksiliklerin artabileceği vurguluyor. Peron aralığının standardın üzerinde olduğunu da ekleyen yetkililer, trenlerin kapılarının da acil durumda açılması için dizayn edilmediğini ekliyor.