‘Haramiler Haydarpaşa'yı yiyemeyecek'

Haydarpaşa Dayanışması, garın halka kapatılmaması için yaptığı eylemlerin 5.sini gerçekleştirirken, Haydarpaşa Projesi ihalesinin Özelleştirme İdaresi’nce gerçekleştirileceği açıklandı. Birleşik Taşımacılık Sendikası ise Gebze Köseköy demiryolunu kapatma kararını yargıya taşıdı.

07 Mart 2012 - 14:54

Haydarpaşa Garı'nın gar olarak kalması için başlatılan eylemlerin 5.'si, 4 Mart Pazar günü gerçekleştirildi. Haydarpaşa Dayanışması çatısı altında gerçekleştirilen eylemlerin 5.sinde, “Tek hat açık kalsın, yol kapanmadan ray yenilenebilir”, “Haydarpaşa’da söz hakkımız var” dövizleri açan kitle, “Haydarpaşa halka kapatılamaz”, “Ulaşım haktır engellenemez”, “Kültürel miras satılamaz” ve “İstanbul’a saygı, halka özgürlük” sloganları atıldı. Muhalif taraftar grupları da destek verirken, Emek Gençliği, “Trene bakma, sen de katıl” pankartı ile tek sıra halinde katar oluşturarak eyleme katıldı. TMMOB Mimarlar Odası Genel Başkanı Eyüp Muhcu, “Haydarpaşa dünyanın gözü önünde yakıldı ve bu yangın büyüyor. İstanbullular ve Türkiye halkları bu yangının farkında değil. Bizlerin sesini yükseltmesi gerekiyor” dedi. Muhcu, “Kentsel emek birikimleri haramilere peşkeş çekiliyor. Meclis'te kentsel yıkım yasası geçmek üzere. Hepimize daha fazla iş düşüyor. Haramiler Haydarpaşa'yı yiyemeyecek” dedi. CHP İstanbul Milletvekili Kadir Öğüt de Haydarpaşa ile ilgili olarak hükümetin planlarından haberdar olmadıklarını belirterek, “İstanbul’un bütün tarihi dokusu tehdit altında. İstanbul’un hafızasını kaybettirilmesine izin vermeyelim” ifadesini kullandı.
 
HAT KAPAMA MAHKEMELİK OLDU
Bilindiği gibi TCDD, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesini gerekçe göstererek Ankara-Haydarpaşa (İstanbul) demiryolunun 56 km.lik Köseköy-Gebze arası kısmının 01.02.2012 tarihinden itibaren tamamen 24 ay süreyle kapatmıştı. TCDD'nin bu kararı yargıya taşındı. Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası, TCDD'nin kararı hakkında yürütmenin durdurulması ve iptali talebiyle Ankara İdare Mahkemesi'ne 20 Şubat'ta dava açtı.
TCDD'nin yetki gaspında bulunduğu belirtilen dava dilekçesinde, şu ifadelere yer verildi: “TC. Anayasasının, 2. maddesi Türkiye Cumhuriyeti devletinin sosyal bir hukuk devleti olduğunu belirtmekte, 23. Maddesinde  ‘seyahat etmek’ bir hak ve özgürlük olarak tanımlanarak koruma altına alınmış bulunmaktadır. İlk bakışta davaya konu işlemin seyahat özgürlüğünü kısıtlamadığı hatta seyahat özgürlüğü ile bir ilgisi bulunmadığı gibi düşünülse de Sosyal Devlet ilkesiyle Seyahat Özgürlüğü birlikte değerlendirilip, devletin temel görevinin kamuya ucuz ve güvenli ulaşımı sürekli sağlamak olduğu hususu göz önüne alındığında alınan kararın hem seyahat özgürlüğü ilkesine hem de sosyal devlet ilkesine aykırı olduğu sonucuna ulaşılmaktadır. Çünkü, Demiryolu aracılığıyla seyahat etmek, seyahat edenler açısından hem ekonomik hem güvenli bir yolculuk demektir. Sakaıya- Haydarpaşa Bölgesel trenleri ile Sakarya'dan İstanbul’a ve İstanbul'dan Sakarya'ya yolculuk yapanların çoğunlukla öğrenci, işçi, memur gibi dar gelirliler olduğu muhakkaktır. Hattın kapanması ile birlikte dar gelirli bu yolcular kara yoluyla gidip gelmek zorunda kalacaklardır. Oysa kara yoluyla ulaşım her zaman için tren yolundan daha pahalı olduğu gibi daha güvensizdir. Bu nedenle hattın kapanmasından en fazla zarar görecekler dar gelirlilerdir. Bu nedenle hattın ulaşıma kapatılması aynı zamanda sosyal devlet ilkesine aykırı bir karardır.”
 
HAYDARPAŞA OTEL OLACAK MI?

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, projenin yap-işlet-devret (YİD) modeliyle yapılacağını belirterek, “Projeyi yürütecek işletme, TCDD’ye önden belli bir bedel ödeyecek. Ardından da işletme süresince her yıl kira alacağız. İsteyen herkes gidip, Haydarpaşa Garı’nın alt katında gezebilecek” dedi.

Gökçe UYGUN
Etiketler; haydarpaşa

ARŞİV