Ipsos’un yayımladığı 2024 yılı Hızlı Tüketim Ürünleri (HTÜ) harcamaları araştırması, hanelerin harcama eğilimlerinde önemli değişimler yaşandığını ortaya koydu. 2022 ve 2023 yıllarıyla karşılaştırmalı verilerin yer aldığı, Ocak - Aralık 2024 dönemini içeren araştırmaya göre, harcamalarının büyük bir bölümü gıda ve içecek ürünlerine ayırırken, alışveriş tercihlerinde indirim marketleri öne çıkıyor.
Araştırmaya göre, 2024 yılında haneler her 100 TL’nin yüzde 83’ünü gıda ve içecek, yüzde 9’unu kişisel bakım, yüzde 8’ini ise ev bakım ürünlerine harcadı. 2024 yılında HTÜ (Hızlı Tüketim ürünlerin) harcamaları, geçen yıla göre yüzde 67 artış gösterdi.
Gıda ve içecek kategorisinde en büyük büyüme et ve et ürünleri, atıştırmalıklar ve içeceklerde yaşandı. 2024’te bisküvi, çikolata kaplamalı ürünler, cipsler ve gazlı içeceklerde satın alım artarken; bakliyat, çay, yoğurt, beyaz et, süt ve makarna gibi temel gıda ürünlerinde alım miktarı ya azaldı ya da sınırlı kaldı.
Gıda dışı kategorilerde ise en fazla artış temizlik ürünlerinde görülürken, kâğıt ürünlerinde düşüş yaşandı.
Alışveriş kanalı tercihlerinde ise en çok indirim marketleri (BİM, A101, ŞOK) tercih edildi. 2024’te yapılan harcamaların yüzde 35,9’u indirim marketlerinde, yüzde 20,3’ü süpermarketlerde gerçekleşti.