İETT otobüslerinde yaşanan sorunlar, İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nin CHP’li üyesi Mesut Kösedağı’nın verdiği önergeyle gündeme geldi.
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nin CHP’li Üyesi Mesut Kösedağı hazırladığı yazılı soru önergesinde; İETT seferlerinde yaşanan sorunları gündeme getirdi.
Kösedağ önergesinde, “Gelişen imkânlar ve teknolojiye rağmen İstanbul halkına yaklaşan ulaşım kalitesi yakalanamamıştır. İETT’nin birçok otobüs seferleri belirtilen saatlerine uymamaktadır. Ayrıca kapasitelerinin çok üzerinde ‘tıklım tıklım’ yolcu taşımaktadır, bu durum hizmet kalitesini düşürdüğü gibi İstanbul halkını çileden çıkarmaktadır. Özellikle bazı hatlarda yıllardır kangren olan yoğunluk ve sefer aksaklığı sorunlarının çözülmesini halkımız adına talep etmekteyiz, sabah saat 07.00’den, gece 01.00’e kadar sürekli yoğunluktan kapıları kapanmayan ve vatandaşı bezdiren İETT seferlerine acilen bir çözüm üretilmesi gerekmektedir. Sorunlu seferlerin çözümü için bugüne kadar yeterli çalışmalar yapılmamıştır” cümlelerine yer verdi ve Başkan Kadir Topbaş’a şu soruları sordu: “Sorunlu seferlerin çözümü için bugüne kadar yapılan çalışmalar nelerdir? Halkın daha güvenli ve rahat ulaşım sağlamasıiçin yapılan çalışmalar nelerdir? Bozuk olan araç ekipmanları (klima-cam vb) ne sıklıkta tamir edilmektedir?”
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) 2014 yılı Temmuz ayı Meclis Toplantılarında CHP Kadıköy Belediyesi ve İBB Meclis Üyesi Mesut Kösedağ’nın hazırladığı, Meclis Başkanlığına sunduğu ve oy birliği ile Başkanlık Makamına havale edilen önergesi şöyle;
“Yıllardır İstanbul’un artan nüfusuyla beraber, büyüyen trafik ve ulaşım sorununun çözümü için çalışan belediyemiz, bu kapsamda kurduğu İETT ile toplu ulaşım sorunuyla mücadele etmektedir. Ancak gelişen imkanlar ve teknolojiye rağmen İstanbul halkına yakışan ulaşım kalitesi yakalanamamıştır. İETT’nin birçok otobüs ve metrobüs seferi belirtilen saatlerine uymamaktadır. Ayrıca kapasitelerinin çok üzerinde ‘tıklım tıklım’ yolcu taşımaktadır, bu durum hizmet kalitesini düşürdüğü gibi İstanbul halkını çileden çıkarmaktadır. Seferler sırasında; taciz, yan kesicilik ve çeşitli tartışmalar yaşandığını araçlardaki mobeselerden sizlerde görebilirsiniz. Taşıma ücretlerinde dünyada hatırı sayılır bir yer edinen İETT’nin, her yıl artan fiyat tarifesine ve Büyükşehir bütçesinden aldığı paya ve şimdi de metrobüslerde yoğun olan zamanlarda ilave zam gündeme gelmesine rağmen hâlâ bu şekilde hizmet vermesine şiddetle karşıyız. Özellikle bazı hatlarda yıllardır kangren olan yoğunluk ve sefer aksaklığı sorunlarının çözülmesini talep etmekteyiz, sabah saat 07,00 den, gece 01,00’ e kadar sürekli yoğunluktan kapıları kapanamayan ve vatandaşı bezdiren İETT seferlerine acilen bir çözüm üretilmesi gerekmektedir. Milyonlarca dolara alınmasına rağmen rampa çıkamadığı için depolarda çürüyen metrobüsler, yeterli şoför olmadığı için sefer yapamayan otobüsler bir an önce İstanbul ulaşımına kazandırılmalıdır. İETT Genel Müdürlüğünün İstanbul halkının sesine kulak vermesini umut ederek, vatandaşlarımızdan gelen sorunlu seferleri sizlerle paylaşıyorum; Bu bağlamda;
11 ÜS =ÜSKÜDAR -SULTANBEYLİ
19 S=KADIKÖY-YENİDOĞAN
522ST=TOPKAPI-SULTANBEYLİ
15F=BEYKOZ-KADIKÖY
222=PENDİK-KADIKÖY
1-Sorunlu seferlerin çözümü için bugüne kadar yapılan çalışmalar nelerdir?
2 Halkın daha güvenli ve rahat ulaşım sağlaması için yapılan çalışmalar nelerdir?
3-Bozuk olan araç ekipmanları (klima,cam) ne sıklıkta tamir edilmektedir?
4-Şoförlerin sosyal ve özlük hakları nelerdir?”