Metrobüs hattındaki yoğunluğu rahatlatmak için çalışmalar yapan İBB, bu kapsamda elektrikli metrobüslerin test sürüşlerine başladı. İBB bünyesindeki İETT ve Metro İstanbul iş birliği ile hayata geçen elektrikli metrobüsler ile yakıt tasarrufu ve çevreye duyarlı bir ulaşım modeli hedefleniyor.
Tamamen elektrikli, çevreci, yüksek yolcu kapasiteli elektrikli metrobüsler 100 bin kilometrede 2,5 milyon lira yakıt tasarrufu sağlıyor. Dizel metrobüslere kıyasla yüzde 60 yakıt tasarrufu sağlayan elektrikli metrobüsün 420 yolcu kapasitesi bulunuyor. Elektrikli metrobüs sessiz çalışarak, kentteki gürültü kirliliğinin de önüne geçecek.
“METRO STANDARTLARI METROBÜS HATTINA TAŞINIYOR”
Metro İstanbul tarafından konuya ilişkin şu açıklama yapıldı: “İETT ile birlikte başlattığımız ART34 Metrobüs Dönüşüm Projesi kapsamında İstanbullulara hizmet verecek yeni nesil elektrikli metrobüs araçları ile ulaşım nefes alacak. Yeni nesil elektrikli metrobüs aracı ART34; yüzde 100 elektrik enerjisi, metrobüs yolu üzerine çizilen kılavuz çizgileri izleyen sinyal sistemi, sürücüsüz/otonom sürüş kabiliyeti, sıfır emisyon özelliği, düşük enerji maliyeti, yolcu güvenliği, konforu ve çevreci yaklaşımı ile metrolarda alıştığımız standartları metrobüs hattına taşıyacak. Metro kadar verimli, otobüs kadar esnek ART34; İstanbul’un ulaşımına yeni bir soluk getirecek.”
“İSTANBUL İÇİN ÖNEMLİ BİR YAKIT TASARRUFU”
Elektrikli metrobüslerle ilgili bilgi veren İETT Genel Müdürü İrfan Demet, “Bu araç manevra yapmaya gerek kalmaksızın çift yönlü sürüş imkanı sağlıyor. Aracın hem önünde hem de arkasında sürücü kabini mevcut. Tam şarj ile 80 km menzile sahip. 20 dakikalık şarj ile 50 km gidebiliyor. 4 vagonlu, 420 yolcu kapasiteli. Bu kapasite son derece önemli çünkü bundan önceki araçlarda 150 yolcu taşınırken, son dönemde alınan 280 kişilik araçlarla yolcular taşınıyordu. Şimdi bu araçla yolcu kapasitesi 420’ye çıkacak. Yeni nesil elektrikli metrobüsler 100 bin kilometrede 2.5 milyon lira yakıt tasarrufu sağlıyor. Yani dizel araçlara kıyasla yüzde 60 yakıt tasarrufu sağlıyor. Yılda 300 ton karbondioksit salınımını engelliyor. Bu rakam İstanbul’a yılda 8 bin ağaç dikmeye eşdeğer bir rakam. Metrobüs hattında sadece 1 günde 250 bin km yol yapıldığı göz önüne alındığında İstanbul için çok önemli bir yakıt tasarrufu elde edilecek. Daha çevreci bir İstanbul için de önemli bir katkı sağlayacak” dedi.
YENİ ELEKTRİKLİ METROBÜSÜN ÖZELLİKLERİ
● 295 KW motor gücü
● Manevra yapmaya gerek kalmaksızın çift yönlü sürüş imkanı
● Tek şarj ile 80 km menzil
● 20 dakika şarj ile 50 km menzil
● 4 vagonlu (üç körüklü)
● 40 metre uzunluk
● 420 yolcu kapasitesi
● Yolcular için geniş ve ferah ulaşım imkanı
● Sürücüsüz-Otonom Sürüş imkanı
● Şerit Takip Asistanı, 360 derece panoramik görüntüleme