Kadıköy'de çocuktum şimdi ise…

Merter Özay… Gıda ve perakende sektörünün dev markası CarrefourSA’nın Kurumsal İlişkiler ve Hukuk Direktörlüğünü başarıyla yürüten genç bir isim. Çocukluğunun geçtiği Kadıköy’de şimdi bir yönetici.

08 Haziran 2011 - 13:14

CarrefourSA’nın Kurumsal İlişkiler ve Hukuk Direktörü Merter Özay Kadıköy’ün, hem iş hem yaşam alanı olarak İstanbul’un merkezi haline geldiğini söyledi. Son yıllarda ilçe bazında yapılan yatırımlarla kentin hareketlilik kazandığını belirten Özay, ilçede sosyal alan ve iş alanı bazında seçeneklerin arttığını, birçok firmanın, genel merkezlerini, sunduğu bir çok avantaj dolayısıyla Kadıköy’de kurduğunu ifade etti. Kadıköy’ün potansiyeli ve konumunun güçleneceğini söyleyen Özay, “Genel Müdürlük binamızın burada bulunması ile bölgede daha fazla vakit geçirme, ilçeyi daha iyi tanıma imkânı bulduk. Son yıllardaki gelişim, konut ve iş yeri sayısındaki artış, beraberindeki hizmetler öyle süratle ilerliyor ki, iki haftalık yıllık izin dönüşlerinde bile değişimlere rastlıyoruz. Kadıköy’ün, dokusu bozulmaksızın gelişiminin sağlanması bizi memnun ediyor. Çocukluğumun geçtiği Saint-Joseph Lisesi ve Moda benim için hâlâ en önemli kaçış noktası. Kadıköy’ü eğitim, iş ve yaşam alanı olarak merkez kılabilmek benim en büyük şansım oldu. Bildiğiniz üzere, iş toplantılarında da dost meclislerinde de eksik kalmamıza neden olan zamansızlıklara bir de trafik sorunu eklenince, ‘bir daha ki sefere’ler kaçınılmaz oluyor. İşte bu anlarda bu sorunların en az yaşandığı yer olan Kadıköy’de olmak çok büyük bir avantaj” dedi.

HEDEFLEDİĞİM YERDEYİM

Saint-Joseph Lisesi yıllarının hayatında çok önemli bir yer tuttuğunu, lisede edindiği yabancı dil, disiplin ve okuma alışkanlığının faydasını gördüğünü, Saint-Joseph alt yapısıyla oluşturduğu akademik birikimin, CarrefourSA’da da kariyerini geliştirmeye imkân sunduğunu söyleyen Özay, “En genç Yönetim Kurulu Başkanı sıfatıyla Saint-Joseph’liler Derneği’ne iki yıl hizmet imkânı buldum. Sivil toplum örgütlerini, sosyal dayanışmayı ve medyanın önemini daha iyi kavradım. Bu da CarrefourSA’da Hukuk Departmanı’nın yanı sıra Kurumsal İlişkiler birimini de yönetmeme imkân verdi. Bunun yanı sıra Saint-Joseph’liler arasında yaşadığımız dayanışmayı, ülkemiz çerçevesinde uygulayabilmek adına, CarrefourSA’nın sosyal sorumluluk projelerinde etkin görev aldım. İnanması güç biliyorum ama henüz 1993 senesinde Saint-Joseph’de lise 1 öğrencisiyken, Carrefour’un ilk mağazasının açıldığı İçerenköy’de gözlerim ofis bölümlerini aramış ve yakın çevreme bir gün bu şirketin hukukçusu olacağımı söylemiştim. Saint-Joseph Okulu bana hedef belirlemeyi öğretti, CarrefourSA okulu ise bu hedefleri hayata geçirmeyi” diye konuştu.

GENÇ YÖNETİCİDEN EKONOMİ KRİTİĞİ

Merter Özay Türkiye’deki genç nüfusun oranının sektör için avantaj olduğunu ve perakende sektöründeki potansiyelinin Türkiye’yi yatırımcılar için oldukça çekici bir pazar kıldığını söyledi. Özay’a göre; gıda perakende sektörünün Türkiye ekonomisindeki önemi artacak. Sektörde modernleşme sürecek. Perakende sektörünün yaklaşık yüzde 40’ına sahip olan organize perakende sektörü, marka ve ürün çeşitliliğini, istihdam, kayıtlı ekonominin artışını desteklemeye devam edecek. Gıda güvenliğinin önem kazanması ve sağlığa ilişkin hassasiyetlerin artması sektörü geliştirecek. Organize perakende sektörü önem kazanacak. Perakende sektörü, ekonomiyi desteklemeye devam edecek, gıda sektöründe tüketiciye verilen hizmet katlanarak artacak.
Şirket olarak, özellikle üniversite öğrencilerine yarı zamanlı çalışma imkânı da sunduklarını ve eğitimi desteklediklerini ifade eden Merter Özay, “Gıda perakende sektörü, operasyondan, finansa, işletmeden, gıda güvenliğine kadar birbirlerini tamamlayan aşamalar sonucu hizmet kalitesinin değişkenlik gösterdiği dinamik ve sürprizlerle dolu bir sektör. Bu nedenle, en yüksek düzeyde hizmet için çalışanlarının her alanda bilgi sahibi olması ve kararların ise bütün aşamaların gözden geçirilerek süratle alınması çok önemli bir noktadır. Ama bütün bu zorluklarına ve değişkenliğine karşılık olarak kişiye çok kısa zamanda büyük deneyimler katabilen ve edinilen tecrübe ve bilgiyle diğer sektörlerde de başarıyı getirebilecek olanaklar ve avantajlar sağlamaktadır. CarrefourSA bu anlamda son derece başarılı bir perakende okuludur” şeklinde konuştu.

KRİZDE BİLE İVME KAYDEDİLDİ

Krizin kendisini en çok gösterdiği 2008 ve 2009 yıllarında CarrefourSA olarak yatırımları hızlandırıp, özveri ve güvenle çalıştıklarını, şirketler küçülürken, büyüme hızını arttırdıklarını söyleyen Özay, “İstihdam azalır ve işsizlik artarken, CarrefourSA işe alımlara sürat verdi. Alım gücü düşerken, ‘private label’ ürünlerimizle fiyata ve kaliteye yatırım yaptık. Türk üreticisinin kalitesiyle, marka gücümüzü birleştirdik, ucuz ve kaliteli ürün arayışına Carrefour ve Carrefour Discount ürünler ile karşılık verdik. Kriz döneminde ne biz müşterilerimizi ne de müşterilerimiz bizi yalnız bırakmadı. Bu sayede 2009 yılında mağaza sayısı bakımından 2 katı büyüdük, 2010 yılında ise şirket tarihimizin en yüksek mağaza açılış sayısını gerçekleştirdik” açıklamasında bulundu.

Mustafa SÜRMELİ


ARŞİV