Kadıköy'de ‘APARTOPAR' bir sergi!

Büyük yüzeylerin ressamı olarak bilinen Harun Antakyalı'nın, yeni sergisi ‘Apartopar’, Kadıköy’de açıldı.

14 Mayıs 2014 - 12:11
Büyük yüzeylerin ressamı olarak bilinen Harun Antakyalı'nın, yeni sergisi ‘Apartopar’, Kadıköy’de açıldı.
 
 
İlk sergisini 'Metropol İzlenimleri' adıyla, 1992 yılında açan büyük yüzeylerin ressamı Harun Antakyalı, bu defa Anadolu yakasında sanatseverlerle buluştu. Sanatçının yeni sergisi “Apartopar", 24 Nisan Perşembe günü, Galeri Ark’ta açıldı. Açılışına ressam Vedat Öz, Erdoğan Zümrütoğlu, Selahattin Yıldırım, Temür Köran, Mehmet Hulusi, Beyza Boynudelik, Adil Salih, mimar Ayşegül Peker, sanatçı Ahmet Müderrisoğlu, oyuncular Alican Yücesoy Ezgi Eyüboğlu, Fransa’da oyunculuk yapan genç yetenek Aksel Üstün, Tuncel Kurtiz’in kardeşi Rengin Kurtiz gibi sanat ve iş dünyasından isimlerin katıldığı sergi 24 Mayıs Perşembe gününe kadar ziyaret edilebilecek.
 
NEDEN APARTOPAR?
Bugüne kadar Metropol Kirlenmeler, Benim Olymposum Yok, Olymposu Olmayanlar Buraya, Yaşarım Yaparım Tüketirim, Don(suz) Kişotlar, Melekler Düş Kuramaz, Beton Tuvaller, Kriminal gibi 20'yi aşkın sergi düzenleyen Harun Antakyalı, 90'lı yılların başında sokak resmini galerilere taşıdı. “Yaşarım, yaparım, tüketirim” sözünü sloganlaştırılan ve resimlerini büyük A harfini ters kullanarak imzalayan Antakyalı, sergisine neden bu adı uygun gördüklerini ise şöyle açıklıyor; “Yaşadığımız coğrafya ve bu coğrafyadaki yaşam alanlarımız oluşturulan kaygan zeminlerde yarına iz bırakmadan bir hengame içinde geçiyor. Apar topar verilen kararlar nefes alma alanımızı hızla daraltıyor. Düşünsel alt yapı eksikliği konusunda uzman yetiştirilemiyor. Çoğunluk aldığı eğitimin dışında işler yapıyor ve sosyal süreci sapmış bir coğrafyada bunlar normal karşılanıyor. Kısacası bu coğrafyada her şeyimiz apar topar; bakıp geçtiklerimiz, aşklarımız, sosyal ilişkilerimiz, yaşama alanlarımız, yalanlarımız, uğraşılarımız, yasaklarımız, yaşamaya çalıştıklarımız ve hatta yaşayamadıklarımız. Sınırlanmış zamanlarımız, tutunmaya çalıştıklarımız, öğretilerimiz de apar topar. Yanından geçerken fark etmediklerimiz, betonlaştırdığımız kentlerimiz, kasaba ve köylerimiz... Oysa apar oyuncunun rol gereği seyircilerin duyacağı biçimde, ama öbür oyuncular sanki duymuyormuş gibi düşünmesi ya da konuşması, oyuncunun doğrudan seyirciye dönerek konuşması değil midir? Peki ya topar? Telaş içerendir. Biri söylem, bir diğeri eylemdir. Zaten yaşam da söylem ve eylemi temel almaz mı? ...Ve deyimler, dilimizde o kadar çok deyim var ki, apartopar konuşmalarımız, dinlemelerimiz. Bu coğrafyada her şey apar topar.”
Mart 2014’te Anadolu Yakası'ndaki sanatseverler ile buluşan Galeri Ark'ın kurucusu ortağı Deniz Berkol ise “İnsanlar galerilere gitmeye, gittiklerinde de soru sormaya çekiniyorlar. ‘Satın almak zorunda kalır mıyım, yanlış bir şey sorar mıyım?’ gibi endişeler taşıyorlar. Biz bu algıyı kırmak istiyoruz. Bu galeride herkes sanata ulaşabilsin, sanat geniş kitlelere yayalım, herkes orijinal işler alabilsin istiyoruz. Biliyorsunuz sanatsal etkinlikler ağırlıklı olarak Avrupa yakasında yürütülüyor. Oysa sanat mekânla sınırlı değil. Galeri ARK da, Anadolu yakasının sanat merkezi olmaya hazırlanan, son yıllarda açılan galerilerle hareketlenen Cemil Topuzlu Caddesi’nde yeni bir durak” diyor. Berkol, resimleri aracılığıyla metropoller, kentler, kasabalar hatta köylerde yaşanan apar topar döngüye dikkat çeken Harun Antakyalı'nın eserlerini sergilemekten dolayı mutluluk duyduklarını vurguluyor.
Galeri Ark: Cemil Topuzlu Caddesi No: 49 Çiftehavuzlar / Kadıköy (Büyük Kulüp Karşısı)

ARŞİV