Geçtiğimiz haftalarda hizmete açılan Avrasya Tüneli, sorunları da beraberinde getirmişti. Yol ve köprü düzenlemeleri nedeniyle Koşuyolu’ndan E-5’e çıkan bazı cadde ve sokaklar trafiğe kapatılıp, Koşuyolu’nun E-5 karayoluyla bağlantısı kesilmişti. E-5 karayolu üzerinde Kadıköy yönündeki Koşuyolu otobüs durağının da Avrasya Tüneli’nin açılmasıyla beraber kaldırılması semt sakinlerini hayli mağdur etmişti. Koşuyolu Çevre Gönüllüleri, konuyla ilgili 20 Ocak Cuma Akşamı “Avrasya Tüneli ve Koşuyolu” adlı bir panel düzenledi. Kadıköy Belediyesi yetkilileri, Mehmet Şengün, Onur Temürlenk ile Planlama Müdürlüğü Şefi Nilgün Canatar; Şehir ve Bölge Planlamcıları Odası İstanbul Şube Sekreteri Akif Burak Atlar; İTÜ öğretim üyesi Prof. Dr.Ergün Gedizlioğlu ve Avrasya Tüneli A.Ş. Halkla İlişkiler sorumlusu Melih Mumcu’nun katıldığı panelde, semt sakinleri problemlerini yetkililere aktardılar ve çözüm önerilerini tartıştılar.
“KOŞUYOLU’NU HAPSETTİLER”
Panelde, semt sakinleri şikâyetlerini ve taleplerini yetkililere bildirdiler. Koşuyolu’ndan E-5’e çıkan bazı cadde ve sokakların trafiğe kapatılmasının ardından, adeta Koşuyolu’na hapsolduklarını söyleyen semt sakinleri, her gün oluşan uzun trafik kuyruğunun yarattığı mağduriyetlerden bahsetti. Semt sakinleri, taksilerin bile yoğun trafikten dolayı Koşuyolu’na gitmediklerini, trafikteki ambulansların hastaneye gitmekte zorlandıklarını, olası bir doğal afet durumunda Koşuyolu halkının ölümle baş başa bırakıldığını dile getirdi. E-5 karayolu üzerinde Kadıköy yönündeki Koşuyolu Köprüsü otobüs durağının da Avrasya Tüneli’nin açılmasıyla beraber kaldırılmasından sonra Koşuyolu’na gelenlerin bir durak önce inerek E-5 karayolunun üzerinde yürümek zorunda kaldığının altını çizen semt sakinleri, geçtiğimiz günlerde okul servisinden inen Validebağ Meslek Lisesi’nde öğrenim gören üç öğrencinin. E-5 karayolundan Koşuyolu’na geçmek için bariyerlerden atlamaya çalışırken yaralandıklarını anlattı.
“ÖNERİLER MAHKEMEYE SUNULACAK”
Kadıköy Belediyesi başkan yardımcıları Sargun, Temürlenk ve Planlama Müdürlüğü'nden Canatar, belediyenin konuyla ilgili açtığı davadaki son durumu ve konuyla ilgili İBB ile yapılan görüşmeleri Koşuyolu sakinlerine anlattı. Ardından İTÜ öğretim üyelerinden Prof. Dr.Ergün Gedizlioğlu hazırladığı üç çözüm önerisini maliyetine göre sıralayarak katılımcılara sundu. İlk öneri E-5 çıkışını kapatan bariyerlerin Koşuyolu İETT durağını engellemeyecek şekilde, tünele doğru 200 metre çekilerek E-5 bağlantısının açılması. Bir günde yapılabilecek bu çalışma Koşuyolu’ndan E-5’e olanaksız olan erişimi mümkün kılabilir. Daha pahalı olan ikinci öneri ise Tünel girişinin Koşuyolu-Kadıköy çıkışını ve İETT Koşuyolu durağını engellemeyecek biçimde köprü yapılarak üstten tünele erişilmesi. Üçüncü öneriyse tünel çıkışının soldan verilmesi oldu. Gedizoğlu, bu önerinin maliyetli olduğunu, fakat tüm sorunları kökten çözebileceğini söyledi. Kadıköy Belediyesi yetkilileri, çözüm önerilerinin belediyenin konuyla ilgili açmış olduğu davada mahkeme heyetine sunulacağını belirtti.