Kruvaziyer liman projesine hayır dediler

Haydarpaşa Dayanışması, Birleşik Taşımacılık Sendikası ve Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi üyeleri “Haydarpaşa’da kruvaziyer liman projesi kabul edilemez” çağrısıyla basın açıklaması düzenledi

06 Ekim 2016 - 16:30
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 25 Eylül 2016 tarihinde bir televizyon programında  “Haydarpaşa Garı, yüksek hızlı tren garı olarak hizmet vermeye devam edecek. Sadece gar değil Haydarpaşa limanı ve orada çok sayıda kamusal alan var. Oranın kazandırılması için bir proje var. Kruvaziyer limanı, yat limanı, otel projeleri var. Ancak bu Haydarpaşa Garı için değil, gar ile Haydarpaşa limanı arasındaki bölge için bir proje var” açıklamasında bulunmuştu.
Bakan Ahmet Arslan’ın açıklamalarının kabul edilemez olduğunu dile getiren Birleşik Taşımacılık Sendikası, Haydarpaşa Dayanışması ve Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi üyeleri 2 Ekim Pazar günü basın açıklaması düzenledi.  Haydarpaşa Garı’nın girişinde toplanan kitle adına basın açıklamasını tiyatro sanatçısı Orhan Aydın okudu.

“HAYDARPAŞA KURTULMADI”
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan’ın Haydarpaşa Gar ve çevresi için geçtiğimiz ağustos ayında yaptığı açıklamalardan sonra, kamuoyunda Haydarpaşa Garı’nın kurtulduğu imajı yaratılmak istendiğini ifade eden Aydın, “Yargı kararı ile iptal edilen ve bu yılın başında revize edilen Haydarpaşa Garı ve yakın çevresi planlarının akıbeti konusunda her hangi bir açıklama olmadığı gibi, gar ve limanın arkasında bulunan saha ile ilgili henüz net bir bilgi verilmedi” dedi.  Haydarpaşa Garı ve liman alanı ile geri sahasının (Harem, Haydarpaşa ve Kadıköy), coğrafi konumu, eskiden beri yüklendiği ulaşım yükü ile İstanbul’un en önemli odak noktalarından birini oluşturduğunu ifade eden Aydın,  “İstanbul’un ve ülkemizin Haydarpaşa Garı’na ihtiyacı vardır. Hızlı trenlerin yanı sıra ülkenin en uç sınırlarına kadar giden trenlerin, şehir içi taşımacılığının bir an önce başlatılması gerekmektedir. Bu konuda yeterli yargı kararı vardır. Ancak ne yazık ki hükümet ve İBB, 2004 yılından bu yana süren mücadelemiz ile durdurulan rant projelerinin yerine bir yeni rant projesi ile karşımıza çıkmaktadır” diye konuştu. 
“KAMU İÇİN KULLANILMALI”
“Haydarpaşa Garı’nın çevresi ile birlikte işlevini sürdürmesi için mücadelede kararlı olduğumuzu bir kez daha vurguluyoruz” açıklamasını yapan Aydın, Haydarpaşa Dayanışması ve Birleşik Taşımacılık Sendikası’nın taleplerini şu şekilde sıraladı:
• İstanbul ulaşımının olmazsa olmazı, deniz ulaşımı ile raylı sistemin entegre olduğu Haydarpaşa Garı ve geri sahasında deniz ve demiryolu bağlantısı koparılmamalıdır.
• Söz konusu saha kamusal alan olarak kullanılmaya devam edilmelidir.
• Haydarpaşa Garı’nın restorasyonunun aslına uygun şekilde tamamlanarak yeniden trenlerle buluşması, hat boylarındaki tescilli istasyonların korunması ve hattın ivedi olarak tamamlanması sağlanmalıdır.
• Haydarpaşa Garı ve liman sahasını gelir getirici projeler için Özelleştirme İdaresi Başkanlığına devreden TCDD İşletmesi Yönetim Kurulu’nun 12 Eylül 2012 tarihli kararı derhal iptal edilmelidir.
• Haydarpaşa Garı ve liman sahasını gelir getirici imar planları hazırlanması için TCDD ile İBB arasında 30.11.2007 tarihinde imzalanmış olan protokol iptal edilmelidir.
• 31 Ocak 2012’de durdurulan ana hat trenleri ile 19 Haziran 2013’te durdurulan banliyö trenleri hatlarının inşasına verilmiş sözlere uygun olarak başlanmalıdır.

 
Etiketler; haydarpaşa

ARŞİV