Semt alışveriş merkezi temasıyla kurulan Kozzy, 1 yılda Kadıköy'ün çekim noktalarından biri oldu. Türkiye'nin en iyi avm'si seçilen Kozzy'nin gözü şimdi de Avrupa birinciliğinde...
Kadıköy Belediyesi tarafından yap-işlet-devret modeliyle Rönesans Gayrimenkul Yatırım A.Ş'ye yaptırılan Kozzy Alışveriş ve Kültür Merkezi, ilk yaşını dolu dolu etkinliklerle kutladı. 24 Nisan Pazar günü Kozzy'ye gelen ziyaretçiler, 1.yıldönümü etkinliklerinin tadını çıkardılar.
Yetişkinler yıldönümüne özel düzenlenen kampanyalar ile indirimli alışveriş yapma imkanı bulurken, minikler de yüz boyama gibi etkinlikler sayesinde gönüllerince eğlendiler. Kutlama etkinlikleri kapsamında ziyaretçilere sinema biletleri hediye edildi, gün boyunca Medical Park ile ücretsiz göz taraması yapıldı, tiyatro ve film gösterimlerinde de indirimler uygulandı. Etkinliklerin doruk noktasını ise Tiyatro Fuaye Alanı’nda gerçekleştirilen tören oluşturdu. Kozzy yöneticiler hep birlikte 1.yıl pastasını kestiler. Daha sonra da Trio müzik dinletisi gerçekleştirildi.
AYDA 250 BİN ZİYARETÇİ
Kozzy'in 1. yılını Gazete Kadıköy'e değerlendiren AVM Müdürü Nurettin Kumbasar, ''Türkiye'nin ilk semt avm'si olan Kozzy, açılmadan önce çok derin bir planlama süreci yapılmıştı. Kiralanabilir alanın sınırlı olması, görünürlüğün az olması gibi dezavantajlar göz önüne alınarak, hem müşteri giriş sayısında hem de cirolarda bazı tahminler yaptık. Bu tahminlerin gerçeğe dönüşümlerini dikkatli bir biçimde izledik. 1. yıldönümümüzde şunu söyleyebilirim ki; müşteri sadakati ve hedef kitleyi burayı çekebilme açılarından beklentilerin çok üstüne çıktık. Kozzy başarılı gidiyor'' dedi. Kumbasar, Kozzy'i aylık ortalama 200 bin-250 bin kişinin ziyaret ettiğini, bu rakamın 1 yıl süresince her ay düzeli olarak arttığını belirterek, yıllık ziyaretçi sayısının da muhtemelen 3 milyonun üzerinde çıkacağını söyledi. 57 mağaza 11 stand, 9 sinema ve 1 tiyatro salonu ile hizmet veren Kozzy'de, ''kiralanabilecek santimetre kare boş yer kalmadığına'' dikkat çeken Kumbasar, ''Bekleme listemiz bile dolu. Bugüne dek sadece 1 kiracımız değişti. Normalde avm'lerde 1 yılda kiracı sirkulasyonu yüzde 10 civarıdır. Bizdeki bu durum kiracı memnuniyetinin yüksek olduğunun bir kanıtı'' diye konuştu.
AVRUPA'NIN EN İYİSİ OLMAYA ADAY
Nurettin Kumbasar, her gün 20-40 arasında ziyaretçi ile anket yaptıklarını, bu anketlerden çıkan sonuçlara göre semt avm'si olan Kozzy'in sadık müşteri oranının oldukça yüksek seviyede olduğunu ifade etti. Hedef kitlenin öncelikle Kozyatağı olmak üzere Kadıköy ve çevresi olduğunu vurgulayan Kumbasar, ''Anketlere göre sadık ziyaretçi hedef bölgemizde oluşturabilmişiz. Hatta birçok müşterimiz artık bizim için tanıdık simalar olmaya başladı. Uzaktan gelenler de var. Demek ki Kozzy'in yükselen bir yıldız olarak görülmesi, İstanbul'un uzak şehirlerindeki insanların da ilgisini çekiyor'' yorumunu yaptı. Kozzy'in, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği'nin düzenlediği yarışmada 50 bin metrekareden küçük avm'ler kategorisinde Türkiye'nin en iyi avm'si seçildiğini anımsatan Kumbasar, ''Avrupa çapındaki yarışmada da finale kaldık. Hatta 12 Nisan'da jüri heyeti geldi. Olumsuz bir noktaya temas etmediler. Sonuç 15 Haziran'da açıklanacak. 1. olacağımıza inanıyoruz. Bundan sonra hedefimiz de dünya birincisi olmak'' dedi.
KOZZY ÇOCUK KULÜBÜ KURULUYOR
Kozzy AVM Müdürü Nurettin Kumbasar, bundan sonraki döneme ilişkin de şunları anlattı: ''Hedeflerimizi yakaladıkça daha ileri hedefler koyuyoruz. Yakın zamanda Kozzy Çocuk Kulübü'nü açacağız. Biz zaten müşterilerimizin çocuklarına yönelik etkinlikler düzenliyoruz. Ama bunları artık biraz daha yaygın ve düzenli bir hale getirmek istiyoruz. Çocuklar, bir kulüp ruhu içinde etkinliklerimizden faydalanacaklar. Ayrıca yaptığımız anketlerin verilerinden yola çıkarak, Kozzy'in tanıtımını biraz daha aktif ve hızlı şekilde yapmaya yönelik tedbirleri alıyoruz. Daha çok insanla daha etkin bir iletişim kuracağız.''
Gökçe UYGUN