Medyada kadının adı yok!

Medyada çalışan kadınların sorumluluk ve sorunlarını araştıran BİLKA, elde edilen sonuçları, Kadıköy Belediyesi Brifing Salonu’nda açıkladı. Sonuçlara göre, medyada kadınların sorunları çok büyük...

09 Ağustos 2012 - 10:14
Türkiye’nin ilk ve tek kadınlardan oluşan araştırma merkezi BİLKA (Bilge Kadın Araştırma Merkezi), Kadıköy Belediyesi Brifing Salonu’nda, 18 Temmuz Perşembe günü “ulusal medyada çalışan kadınların medyadaki sorumlulukları ve sorunları” konulu bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıda, araştırmadan çıkan dikkat çekici sonuçlar kamuoyuyla paylaşıldı.
Kadın bakış açısını yansıtma, kadınlara yer ve söz hakkı verme amacı ile kurulan, medyada çalışan kadınlarla ilgili önemli bir çalışma yapan BİLKA, medyada çalışan kadınların sorumluluklarını ve sorunlarını araştırdı.
156 denek üzerinde çalışılan araştırmarda, medya sektöründe çalışan kadın deneklere, çalışma koşullarını ve mesleklerine bakış açılarını öğrenmek amaçlı çeşitli sorular yöneltildi.
Deneklerden; “Medyada işe alımlarda cinsel ayrım yapılıyor mu?”, “Sektörde mobbing (psikolojik taciz) ve cinsel taciz uygulanıyor mu?” ve “Medya sektöründe torpilin etkisi ne kadar?” gibi soruları cevaplandırmaları istendi. Araştırma sonucunda ise ilginç sonuçlar ortaya çıktı. Örneğin; “Medya sektöründen memnun musunuz?” sorusuna deneklerden yüzde 57’si “memnunum” yanıtını verirken, “Çalıştığınız kurumdan memnun musunuz?” sorusuna sadece yüzde 17 olumlu yanıt verildi. Bu sonuç kadın çalışanların mesleklerine olan sevgisi nedeniyle çalıştığı kurumu sevmese bile çalışmaya devam ettiğini gösteriyor.
Öte yandan kadın çalışanların sektörde var olma isteği medya patronlarının çıkarlarını korurken, onların sektörün ekonomik sıkıntıları atlatmasında da rol oynamış oluyor.
Ayrıca araştırma sonuçlarına göre medyada hem nicelik hem de nitelik bakımından erkek egemenliği hakim durumda. Özellikle üst düzey yönetici konumunda olan kadın çalışan oranı yüzde 1’e kadar düşüyor.
Araştırmada görev alan BİLKA Koordinatörü Nilüfer Akçetin medyanın da kadınlar açısından sorunlu bir sektör olduğunu belirtirken, medyanın erkek egemenliğinin en yoğun yaşandığı sektörlerin başında geldiğini söylüyor.
Denekler çalıştıkları medya kuruluşlarının yaptıkları haberlerin tamamen doğru olduğuna inanmıyor ve neredeyse tamamı, yükselmek için torpilin şart olduğunu düşünüyor ama yine de medya sektöründen ayrılmak istemiyorlar.
Araştırmaya katılanların yarısından fazlası da yasal haftalık çalışma saatinin çok üstünde çalışıyor. Buna rağmen çalışanların yüzde 70’i fazla mesai ücreti alamıyor.
Araştırmanın tüm sonuçları için; http://www2.bilka.org.tr/page.asp?id=211

ARŞİV