“MHRS şikayetleri bir haftada yüzde 165 arttı”

Sağlık Bakanlığı’na bağlı hizmet veren Merkezi Hekim Randevu Sistemi'nde (MHRS) “Onaylı Randevu” uygulamasına geçilmesiyle şikayetler arttı

06 Haziran 2024 - 10:05

Merkezi Hekim Randevu Sisteminde (MHRS) "Onaylı Randevu" dönemi geçtiğimiz mayıs ayında başladı. Yeni uygulamada hastalardan randevu tarihinden bir gün önce saat 20.00'ye kadar onay isteniyor. Randevu onayı www.mhrs.gov.tr internet sitesi ve ALO 182 çağrı merkezi üzerinden verilirken; onay vermeyenlerin randevusu iptal ediliyor.

 Onaylı randevu sisteminde, randevuların iptal edilmesinin ardından boş kalan kapasite sistem üzerinden randevu alamayan ancak talep bırakan hastalara devrediliyor. Ancak 2010 yılından bu yana hizmet veren Merkezi Hekim Randevu Sistemi’ne (MHRS) gelen şikayetler her geçen gün artıyor. Çözüm platformu Şikayetvar’ın açıkladığı verilere göre MHRS ile ilgili gelen şikayetler son bir haftada yüzde 165 artış gösterdi. Hastalar aylardır ilgili bölüme randevu bulamamaktan şikâyet ederken, çözüm beklentilerini Şikayetvar üzerinden duyurmaya çalışıyor. Platform tarafından açıklanan verilere göre Sağlık Bakanlığı şikayetlerinin de son bir haftada yüzde 39 arttığı gözlemleniyor.

HASTALAR ÇÖZÜM BEKLİYOR

Platforma konuyla ilgili ulaşan bazı şikayetlerse şöyle sıralandı:

“MHRS’ye saat başı bakmaktan yoruldum”

“MHRS'den dermatoloji ve diş bölümü için aylardır randevu almaya çalışıyorum ancak randevu bulunmuyor. O kadar çok doktor varken randevu bulunmaması anlaşılır değil. Her saat başı MHRS'ye girip bakmaktan yoruldum. İnsanları bu kadar zor durumda bırakmamanızı rica ediyorum. Bir an önce bu randevu sistemine bir çözüm bulunmasını talep ediyorum.”

“Bu nasıl sistem?”

“37 haftalık hamileyim. Bir hafta önce kontrole gittim ve doktorum her hafta gelmemi söyledi. Ancak şu anda aynı branştan randevu 15 gün sonraya kadar alamıyorum. Bu nasıl bir sistem? Benim her hafta muayene olmam gerekiyor. Bu sorunun çözülmesini talep ediyorum. Böyle bir durum kabul edilemez.”

“3 aydır randevu alamıyorum”

“3 aydır cildiye randevusu alamıyorum. 'Aradığınız randevu bulunmamaktadır.' şeklinde bir yazı çıkıyor. Bir an önce çözülmesini talep ediyorum. Bu nasıl bir sistemdir anlamış değilim, 3 aydır her gün gece gündüz randevu alamıyorum. Böyle bir durum kabul edilemez. Lütfen acilen bu durumu çözünüz.”

“Uygun randevu bulunmuyor”

“Yazın başından beri İstanbul Devlet Hastaneleri’nden göz hastalıkları için randevu almaya çalışıyorum ama bir türlü alınmıyor. Uygun randevu bulunmuyor. Talep oluşturuyorum bildirim gelmiyor. Her yolu denedim, hastaneyi aradım, MHRS’den almaya çalıştım. Sürekli uygun randevu yok deniyor.”

 


ARŞİV