Geçen yıl Kasım ayında Postane İstanbul’da bir araya gelerek kuruluş bildirgesini okuyan Reklamcılar Platformu, Sinema Televizyon Sendikası çatısı altında kuruldu. Reklamcılar Platformu’nun amacı, sektör emekçilerini temsil etmek, çalışma şartlarını iyileştirmek, işçi haklarını savunmak ve yaşanabilir çalışma ortamını sağlamak için çalışmalar yaparak sektör çalışanlarına, hak ettiği değeri ve itibarı kazandırmak.
DÜŞÜK MAAŞ EN BÜYÜK PROBLEM
Reklamcılar Platformu’nun, sendikal olarak bir araya gelme yolunda attığı adımlardan biri, reklamcılık sektöründe krize dönüşen sorunları ortaya koymak için bir araştırma gerçekleştirmek oldu. Araştırmaya göre sektörün en önemli problemi düşük maaşlar olurken bunu çalışma saatlerinin fazlalığı ve tatil günlerinde çalışmak takip ediyor.
Platform adına geçici yürütme kurulunda Şebnem Yaldızlı, Yiğit Uysal, Serhat Varan, Melih Ediş, Gülşah Batıbeki Güler, Onur Ali Kutluer ve Cüneyt Özalp bulunuyor.
Geçici yürütme kurulu adına gazetemize yapılan açıklamada; “Reklam sektöründe sendikalaşma fikri aslında çok uzun bir süredir konuşuluyor. Ancak yoğun çalışma sürecinde olan bizler belki de fırsat bulup bunu hayata geçirme noktasında geç kaldık. Pandemi sonrası ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik kriz, sektördeki iş düzensizlikleri ve bunu izleyen onlarca problem bizi örgütlenmeye götürdü” denildi.
“ÇÖZÜM İRADESİ HEDEFİYLE YOLA ÇIKTIK”
“En büyük amacımız sektörü tüm yönleriyle iyileştirme yoluna sokmak” denilen açıklamada: “Problemlerimizin derin, uzun vadeli çözüm isteyen konular olduğunun farkındayız ancak burada bu döngüyü tersine çevirme iradesi ortaya koyuyoruz. Sektörün bugün ücretler, mesailer, iş düzensizliği gibi problemleri var. Bunlar için çözüm yolları arıyoruz ancak yarın başka problemler olacağının da farkındayız. Dolayısıyla biz bir problem özelinde değil sektörde genele yayılan bir temsiliyet ve çözüm iradesi hedefiyle yola çıktık. Günümüz şartlarında problemlerimiz belli ve bunlara sektörün diğer bileşenleriyle çözüm arama yolunda ilerliyoruz. Hedefimiz reklam sektörünün hak ettiği, eski itibarını tekrar kazanması.” görüşlerine yer verildi.
İSTİFA DALGASI YAYILIYOR
Araştırmaya göre Türkiye ekonomisinde her yıl ortalama 340 milyar TL katma değer yaratan reklamcılık sektörünün yegâna kaynağı reklam çalışanları, tarihinin en zor dönemini yaşıyor. Pandemi döneminde en çok mesai yapan iş kollarının başında gelen reklam sektörü, ekonomik krizin etkisiyle birlikte cazibesini büyük oranda yitirdi. Yeni insan kaynağı girişinin durma noktasına geldiği sektörde, kıdemli çalışanlar arasında da istifa dalgası yayılıyor.
KURULUŞ BİLDİRGESİ
Reklamcılar Platformu’nun kuruluş bildirgesinde şu ifadelere yer verildi: “Türkiye ekonomisinin yaratıcı gücü reklam sektörü ve yegâne varlığı reklam çalışanları, tarihinin en zor dönemini yaşamakta. Pandemi öncesi dönemde kemikleşmiş sorunlarıyla ağır aksak ilerleyen sektörümüz, derinleşen ekonomik krizle birlikte, büyük bir buhranla karşı karşıya. Bu gidişatı durdurabiliriz. Daha mutlu bir çalışma ortamı, daha yaşanabilir şartlar için hep birlikte mücadele edebiliriz, edeceğiz. Reklamcılar Platformu; sigorta, sağlık, beslenme gibi en temel yasal haklardan başlayarak, mesai saatlerinden taban ücretlerine kadar birçok hayati soruna, kararlılıkla çözüm arayacak oluşumun adıdır. Gelin, hakkımız için hep beraber mücadele edelim.”
SENDİKAYA NASIL ÜYE OLUNUR?
Yaratıcı reklam ajanslarında bordrolu olarak çalışanlar ve sektöre dışarıdan destek veren tüm serbest çalışanlar sendikaya üye olabiliyor. Reklamcılar Platformu web sitesinde yer alan üyelik linkini doldurmuş ve başvuru sürecini tamamlamış tüm sektör çalışanları Sinema Televizyon Sendikası çatısında, yasal olarak sendikalı sayılıyor.