Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş.'ye ait Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı’nın, 40 yıl süreyle "işletme hakkının verilmesi" yöntemiyle özelleştirilmesi için 16 Temmuz 2024 tarihinde yeniden ihale yapılmış ve 27 tur süren açık artırmada en yüksek teklif 505 milyon dolarla, Vahit Karaarslan'dan gelmişti. Türkiye’nin ikinci, İstanbul’un ise en büyük yat limanı olan Fenerbahçe Kalamış Yat Limanı’nın özelleştirilmesi kararı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla 14 Eylül 2024 tarihli Resmî Gazete’de yayımlandı.
“MÜSAADE ETMEYECEĞİZ”
Kalamış Yat Limanı'nın özelleştirilmesini değerlendirmek için Fenerbahçe Kalamış Dayanışması üyeleri, Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi İkinci Başkanı Erol Türkmen ve Zühtüpaşa Mahalle Muhtarı Çağla Göksu, Kadıköy Belediye Başkanı Mesut Kösedağı ile bir araya geldi. Kösedağı, sosyal medya hesabından “Komşularımıza ait olan yeşil alanların ticari çıkarlar uğruna betonlaşmasına asla müsaade etmeyeceğiz!” açıklamasını yaptı.
İPTAL EDİLMİŞTİ
2021’de Koç Holding’e bağlı Tek-Art Kalamış ve Fenerbahçe Marmara Turizm Tesisleri A.Ş., Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı’nın yatırım süreci dahil 40 yıl süre ile işletme hakkının devri için açılan ihaleye katılmış, ihaleyi 2 milyar 531 milyon liralık teklifle kazanmıştı. Ancak ihale, Cumhurbaşkanlığı Kararı ile 19 Ocak 2022 tarihinde iptal edilmişti. 2022'de çıkılan diğer ihale ise yeterli teklif alınamadığından iptal edilmişti.