Semtte 'büyülü adımlar'

Büyülü Adımlar Projesi, Kadıköylü çocuklara yeni bir dünyanın kapısını aralıyor; 100 çocuk, çeşitli ülkelerden gelen üniversitelilerden İngilizce öğreniyor

03 Temmuz 2015 - 10:55
Aysel KILIÇ
Kadıköy Belediyesi Destek Hizmetleri Müdürlüğü ve Türkiye İktisadi ve Ticari İlimler Talebeleri Staj Komitesi Derneği (AIESEC) İstanbul Asya Şubesi, ortaklaşa bir projeye imza attı.  “Büyülü Adımlar” projesi, Kadıköylü çocuklara yeni bir dünyanın kapısını aralıyor. 100 çocuk,  çeşitli ülkelerden gelen üniversiteli öğrencilerden hem İngilizce dersi alıyor hem de sosyal faaliyetlere katılıyor.
Tüm dersler İngilizce veriliyor. Enstrümanlara İngilizce şarkılar eşlik ediyor; oyunlar, İngilizce sözcüklerle oynanıyor…  Çocuklar, öğretmenleriyle birlikte hayvan barınaklarını, parkları ve müzeleri de ziyaret edebiliyor.  
Yaşları 8-15 arasında değişen çocuklara, Kadıköy Belediyesi Kuşdili Eğitim Merkezi ev sahipliği yapıyor. 22 Haziran’da başlayan ve tamamen ücretsiz verilen dersler 30 Temmuz’da son bulacak.

ENGELLİ ÇOCUKLAR UNUTULMADI
Proje yürütücüleri, engellileri de unutmamış.   İşitime engelli çocuklar için ayrı bir derslik açılmış. Kadıköy Belediyesi Eğitim Koordinatörü Hasan Demir, “Çocuklar burada sadece İngilizce öğrenmiyor, yaşamla da tanışıyor.  Engelli haklarını, çocuk ve hayvan haklarını öğreniyor. Doğayla buluşuyor” diyerek projenin önemine dikkat çekiyor.
Proje Koordinatörü Meltem Balımtaş ise, proje ile hem çocuklar hem de öğretmenler için yeni bir dünya kapısının aralandığını söylüyor. Balımtaş, bir öğrenci organizasyonu olan ve 128 ülkede faaliyet gösteren AIESEC’in gönüllü üyesi.   Marmara Üniversitesi’nde hukuk okuyan Balımtaş,  “Amacımız, İngilizce öğrenmeyi eğlenceli hale getirmek” diyor.

TUNUS’TAN ÇİN’E…
Brezilya, Hindistan, Yunanistan, Pakistan, İngiltere, Kolombiya, Çin, Sırbistan, Tunus, Karadağ, Tayland, Romanya, Macaristan ülkelerinden gelen İngilizce öğretmenleriyse oldukça genç.   Yaşları 18-25 arasında değişen öğretmenler ülkelerinde halen üniversite öğrencisi.  Tıp, mühendislik, öğretmenlik gibi farklı branşlarda okuyan öğrenciler,  Türkiye ile ülkeleri arasında bir kültür köprüsü oluşturmayı hedefliyor.
Ricardo Milani Brezilya’dan gelmiş.  Ülkesinde grafikerlik üzerine eğitim alan üniversite öğrencisi Milani, çocuklara öğretmenlik  yapmaktan hayli memnun. “Sadece öğretmiyorum aynı zamanda çocuklardan öğreniyorum” diyen Milani, İstanbul ve Kadıköy’ü tanıdığı için mutlu olduğunu söylüyor.
Anastasia Narchou ise Yunanistanlı. Ana okul öğretmeni Narchou, “Türkiyeli çocuklara öğretmenlik yapmak beni çok mutlu etti.  Çocukların yaşları küçük olduğu için onlarla iletişime geçmekte hiç zorlanmadım. İngilizce yetersiz kaldığı anlarda beden diliyle anlaşıyoruz” diyor.

ÇOCUKLAR EĞLENEREK ÖĞRENİYOR
Çocuklar da yazlarını burada geçirmekten oldukça memnun. “İngilizce’yi okulda iyi öğretmediler ama burada öğreniyoruz” diyen 8 yaşındaki Feray Sezer,  yeni arkadaşlar edinmekten duyduğu sevinci de dile getiriyor.
Yalın Bingöl ise 9 yaşında.  Tüm dersleri İngilizce öğrenmenin hem zor hem de eğlenceli olduğunu söyleyen Bingöl,  en çok resim dersini sevdiğini söylüyor: “Çünkü İngilizce’yi resimlerle öğrenmek çok eğlenceli ve ben çok keyif alıyorum.”
Zümre Şahin de çoğu akranı gibi İngilizce’yle yeni tanışıyor.  Sevdiği hayvan isimlerini İngilizce söyleyen Şahin, “Yaz tatilimi sıkılmadan geçiriyorum” diyor.

ARŞİV