Sosyal medya birincisi @kadikoybelediye

Esprili, sıradışı paylaşımlarıyla dikkat çeken Kadıköy Belediyesi sosyal medya hesabı @kadikoybelediye, sosyal medya ödülleri kamu kategorisinde birinci oldu.

12 Aralık 2014 - 12:00
Esprili, sıradışı paylaşımlarıyla dikkat çeken Kadıköy Belediyesi sosyal medya hesabı @kadikoybelediye, sosyal medya ödülleri kamu kategorisinde birinci oldu. Sosyal medya ekibine ikinci kez aldıkları ödülün sırrını sorduk söylemediler                                                                
Mustafa SÜRMELİ
 
Kadıköy Belediyesi, sosyal medya hesabı @kadikoybelediye, “Turkcell Superonline Sosyal Medya Ödülleri” nde kamu kurumu kategorisinde birinci oldu.
İkinci kez aynı ödülü alan @kadikoybelediye sosyal medya ekibine başarılarının sırrını sorduk. Ekip, belediye ait kapalı, kurumsal dili çok daha anlaşılır kıldıklarını belirtiyor.
Sosyal medya ödülleri alan bu ekip nasıl bir araya geldi? Kurumsal hesap açma fikri nasıl doğdu?
Kadıköy Belediyesi sosyal medyayı kendi kucağında buldu desek yanlış olmaz. Van Depremi sonrasında yardım kampanyası başlatan gençler deprem günü sosyal medya üzerinden organize olup belediyemizi yardım merkezi haline dönüştürdüler. Yardım organizasyonunda gerekli her şey twitterın üzerinden sağlandı. Bu durum belediye yönetiminde sosyal medya kanallarının nasıl aktif kullanılabileceğine dair pratik bir deneyim oluşturdu. Kısa süre sonra da Kadıköy Belediyesi Sosyal Medya Birimi iletişim, kamu yönetimi, felsefe, siyaset bilimi gibi farklı akademik eğitime sahip gençlerle profesyonel olarak kuruldu. Bu oluşumun ardından Kadıköy Belediyesi tüm sosyal medya hesaplarını yapılandırdı ve aktif olarak kullanmaya başladı.
 
“140 KARAKTERLE ANLATIYORUZ”
 
-Kadıköy Belediyesi Sosyal Medya Birimi olarak farkınız nedir? Mesela resmi kurumların aksi sizin kullandığınız dil gayet samimi, bir arkadaş havası içinde. Bu dili kullanmaya başlama süreciniz nasıl oldu?
Biz aslında kurumsal olarak insanlara yanıt verme tarzını başlatan bir kurumuz. Daha önceden sosyal medya, klasik iletişim yöntemleri gibi tek yönlü bir iletişim hattı olarak kullanılıyordu. Biz sosyal medyayı, insanlara yanıtlar vererek, bu yanıtları da bürokratik dilin dışında daha doğrudan, samimi, anlaşılır, esprili ama sorun çözme odaklı kullanmayı tercih ettik. Hızlı bir iletişim sağlıyoruz. İnsanların ne düşündüğü, tepkileri, eğilimlerini anlayıp belediye yönetimine aktarıyoruz. En önemli işlerimizden biri, belediye terminolojisini vatandaşın anlayabileceği dile dönüştürmek, örnek verirsek, belediyede plastik babaya, delinatör; kanalizasyon çukuru kapağına manhola, haşerelere, vektör; inşaat alanı oranına, emsal denir. Bu kelimeleri gündelik dile çeviriyoruz. Bazen, ilgili birimden bir yanıt geliyor, Yargıtay 6. Hukuk Dairesi çeviremez, saatlerce bunu nasıl 140 karakterde anlatırız diye uğraşıyoruz.
Popüler olmanın dezavantajları var mı? Mesela atılan onlarca geyik tweet arasında belediyenin sorumluluğuna giren önemli şikâyetler vb dikkatten kaçabiliyor mu?
Popüler olmanın en büyük dezavantajı Türkiye’deki yerel yönetim anlayışının yetersizliğinden kaynaklı günbegün yetkileri kısıtlanan bir ilçe belediyesinin, her konuyu anında çözebileceğine inanan vatandaşlara, bizim yetki ve sorumluluk alanlarımızı baştan anlatmak zorunda kalmamız. Yetkili diğer kurumlar birçoğu sosyal medyada yer almadığı için ve Kadıköy Belediyesi’ne benzer bir iletişim stratejisi oluşturmadığı için vatandaşın tüm sorunları ilk bize önce bize geliyor. Önceliğimiz her zaman sorunları çözmek, bütün sorunlar bitirmeden esprili yanıtlar vermiyoruz. Nadir de olsa gözden kaçırdığımız şikâyetler oluyor ama mutlaka geri dönüp cevap veriyoruz.
 
“SÜREKLİ KOMİK TWEET ATMIYORUZ”
 
Yaptığınız işi seviyor musun? Tweetleriniz için özel okuma vb. yapıyor musunuz?
Herkes bizi sürekli komik tweetler atıyor sanıyor ama işin aslı öyle değil. Pek sevilecek bir iş değil ama idare ediyoruz! Sabah 8’den Gece 1’e kadar tweet oku, facebook’tan mesajları yanıtla, her gün farklı kişilerin sorduğu aynı soruları copy/paste yapmadan cevapla bu işi sevmeyen biri için, bu tempoda çalışmak çok bunaltıcı olabilir.
Tweetler için özel okuma yapmıyoruz, zaten öyle bir okuma nasıl yapılabilir pek de bir fikrimiz yok. Ancak kendimizi entelektüel bağlamda doyurmak için sürekli bir okuma uğraşı içindeyiz. Belediye içinse Türkiye’deki ve dünyadaki yerel yönetim deneyimlerini sürekli araştırıyoruz.
Başınızdan geçen komik bir anınız var mı? En çok güldüğünüz tweet hangisi?
Açıkçası en çok sosyal medyadaki “caps”lere gülüyoruz. Bazen biz de yapıyoruz.
-Sosyal medyada aslında tarz ve özelliklerimizi de yansıtıyor muyuz? Takip edilebilirliğin arttırılması konusunda tavsiyeleriniz var mı?
Sosyal medyada kendi tarzınızı oluşturabilirsiniz. Günlük yaşantınızda evden çıkarken nasıl kılık kıyafetinize dikkat ediyor, aynaya bakıyorsanız sosyal medyada da bir profiliniz var. Bunlar sizi temsil ediyor. Ürettiğinize, paylaştıklarınıza ne kadar özenirseniz bir iletişim hattı, başarı elde ediyorsunuz. Sosyal medyayı bir köy kahvesi gibi düşünün. İnsanlar burada muhabbet ederken, sen buna dahil olmak istiyorsan onlara konuşabilecekleri bir şeyler vermen lazım. Onları da dinlemen lazım. İşte sosyal medya budur. Sosyal medya yönetilemez bir şey. Bir havuz. O havuzda yer alırsın. Diğerleri gibi.
-Sosyal medyada önemli olan sizce nedir?
Sosyal medya bağlamında önemli olan, takipçi sayısından ziyade paylaşımlarının etkileşimidir. Mesajlarınızın paylaşılması, görülmesidir. Ortaya koyduğunuz üslubunuzun insanlar tarafından görünür olması ve yayılması önemli. Fenomen olma kaygımız yok. Sıcak bir dil kullanırken, kurumsal özelliğini de hiçbir zaman yitirmemek çok önemli.

ARŞİV