Ulaştırma Bakanlığı bir açıklama yaparak Haydarpaşa-Bostancı arasındaki 6 tarihi istasyonun yıkılmasının mümkün olmadığını belirtti.
Tarihi Göztepe İstasyonu’nun yıkılacağına dair basında yer alan haberlerin ardından Ulaştırma Bakanlığı bir açıklama yaparak Haydarpaşa-Bostancı arasındaki 6 tarihi istasyonun yıkılmasının mümkün olmadığını belirtti. Kadıköy Belediyesi ise bu istasyonların müze ve kültür merkezi olması talebini yineledi.
Yüksek Hızlı Tren ve Marmaray çalışması kapsamında atıl duruma düşen tarihi Kadıköy tren istasyonlarının nasıl değerlendirileceği halen muğlâklığını koruyor. Yazılı ve görsel medyada ve sosyal medya ağlarında başta Göztepe olmak üzere Kızıltoprak, Feneryolu, Erenköy, Suadiye ve Bostancı istasyonlarının yıkılacağına dair haberlerin yansımasının ardından harekete geçen Kadıköy Belediyesi, ilgili istasyonların tarihi ve kültürel varlıklarının korunması ve müze-kültür merkezleri olarak değerlendirilmesi talebini yeniden gündeme getirmeye hazırlanıyor.
DLH Marmaray Bölge Müdürlüğü tarafından yürütülen hızlı tren hattı çalışmaları kapsamında işlevini yitiren Haydarpaşa-Bostancı arasındaki 6 tarihi istasyonun yıkılacağına dair yazılı ve görsel medyada çıkan haberler ardından bir açıklama yapan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, istasyonların ve ilgili binaların yıkılmayacağını açıklarken, istasyonların nasıl değerlendirileceği konusunda ise herhangi bir bilgi kamuoyu ile paylaşılmadı.
KADIKÖY’ÜN İSTASYONLARI SAHİPSİZ DEĞİL!
Tescilli kültür varlıkları olan Haydarpaşa-Bostancı arasındaki 6 tarihi istasyonun yıkılacağına dair haberler Göztepe İstasyonunda gerçekleşen çalışmalarla bir kez daha gündeme gelirken, bu istasyonların ne şekilde kullanılacağı sorusunu bir kez daha gündeme getirdi. Tüm İstanbulluların ortak talebi ise istasyonların kültürel varlık olarak korunması ve yeniden işlev kazandırılarak bulundukları semtlerin kültürel merkezleri haline gelmesi.
İstasyonların, “Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul 5 Nolu Kültür Varlıklarını Koruma Kurulu’nun 15.10.2010 tarih ve 2864 sayılı kararı ile 240 ada, 1 parseldeki söz konusu eserlerin demiryolu mimarisinin özgün yapılarından olması nedeniyle binalarıyla birlikte “1. Grup Kültür Varlığı” olarak tescillenmiş olması, Kadıköy’ün istasyonlarının dokunulmazlığını güvence altına alıyor.
NUHOĞLU: “TARİHİ İSTASYONLARA SAHİP ÇIKACAĞIZ”
Konuyla ilgili sürecin takipçisi olduklarını belirten Kadıköy Belediye Başkanı Aykurt Nuhoğlu; “Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu, demiryolu üzerindeki bütün istasyonların tarihi kimliği olduğunu ve bu nedenle korunması gereken eserler olduğunu tescil etti. Dolayısıyla bu istasyonlar yıkılamaz, yerine başka bir şey yapılamaz. Bizim temel amacımız her bölgenin istasyonunun o bölgedeki yurttaşların da görüşü alınarak, bir müze-kültür merkezi hattı haline gelmesidir. Biz de Kadıköy Belediyesi olarak Ulaştırma Bakanlığı nezdinde gerekli girişimlerde bulunarak ve her türlü gelişmeden Kadıköylüleri haberdar ederek bu eserlere sahip çıkacağız” dedi.
KADIKÖY BELEDİYESİ YENİ BAŞVURUYA HAZIRLANIYOR
Ulaştırma Bakanlığı’nın tarihi 6 istasyon ve yan binalarıyla ilgili bir projesinin bulunmaması Kadıköy Belediyesi’ni 4 yıl önce harekete geçirmişti. Kadıköy Belediye Meclisi, 7 Temmuz 2009’da, o dönem meclis üyesi olan yazar-müzeci Sunay Akın’ın önerisiyle hazırlanan, tarihi istasyonların “Kültür Hattı” olarak müze veya kültür merkezine dönüştürülmesi taleplerini Ulaştırma Bakanlığı’na iletmişti.