Tren kazasında son rapor!

2 yıl önce oğluyla birlikte trene binerken feci bir kaza sonucunda hayatını kaybeden Ebru Ilıcalı, son bilirkişi raporunda suçsuz bulundu.

10 Temmuz 2014 - 13:44

Bebek arabasındaki oğluyla trene binerken peronla vagon arasına sıkışarak hayatını kaybeden akademisyen Ebru Gültekin Ilıcalı’yla ilgili bilirkişi raporlarının farklılığı dikkat çekti. İlk raporda kusursuz bulunan Ilıcalı, ikincisinde asli kusurlu son raporda ise yine kusursuz bulundu.
11 Temmuz 2012 tarihinde Kadıköy Feneryolu İstasyonu’nda akademisyen Ebru Gültekin Ilıcalı (41), güvenlik görevlisinin yardımıyla 3 yaşındaki oğlu Ege’yi trene bindirdikten sonra bebek arabasıyla trene binerken kapıların kapanıp trenin hareket etmesi sonucu vagonla peron arasında sıkışarak ölmüştü. 2 yıl önce meydana gelen olayla ilgili 3’ncü bilirkişi raporu hazırlandı. Kazaya ilişkin mahkemeye sunulan ilk bilirkişi raporu, TCDD’ye asli kusur, makinist Abdullah Çiğdem ve kondüktör Süleyman Uğur Özkoç’a tali kusur yüklemişti. Ebru Ilıcalı’nın ise kusursuz olduğu belirtilmişti. Mahkemeye sunulan ikinci raporda ise TCDD tali kusurlu, makinist Abdullah Çiğdem ve kondüktör Süleyman Uğur Özkoç kusursuz, anne Ilıcalı ise “asli kusurlu” olarak belirtilmişti. Anadolu 30. Asliye Ceza Mahkemesi bu çelişkili raporlar üzerine bir rapor daha istedi. İnşaat Yüksek Mühendisi, Uzman Bilirkişi ve İş Sağlığı ve İş Güvenliği Uzmanı 3 kişilik bilirkişi heyetinin hazırladığı 5 sayfalık son rapor da dün mahkemeye sunuldu. Bu raporda da diğerlerinden farklılıklar vardı. Rapora göre, TCDD ve Kondüktör Süleyman Uğur Özkoç asli kusurlu bulunurken, makinist Abdullah Çiğdem tali kusurlu bulundu. Ebru Gültekin Ilıcalı'nın ise kusurunun bulunmadığı belirtildi. Trenin yolcularını indirip, bekleyen yolcularını alırken, kondüktörün kucağında bebek ve elinde bebek arabası olan birini fark etmemesini “dikkatsizlik ve görev ihmali” olarak değerlendiren bilirkişi heyetinin raporunda, “Kapı arasında genişliği 3 santimden oldukça fazla olan bebek arabası varken trenin hareket etmesi, trenin kapılar kapanmadan hareket ettiğini göstermektedir. Trenin kapılar kapanmadan hareket ettiği anlaşılmaktadır ve kazanın meydana gelmesine de bu durum sebep olmuştur” ifadesine yer verildi. Ilıcalı’nın ölümüne neden olan başlıca kusurların da sıralandığı raporda, kapı arasında sıkışan cisimleri algılayan sistemin çalışmadığı, tren ile peron rıhtımı arasındaki mesafelerin yolcu güvenliği açısından uygun olmadığı ve yolcuların güvenliğini sağlamakla görevli kişilerin görevlerini yapmadığı belirtildi. Bu hususların tümünün TCDD'nin sorumluluk alanında olduğu kaydedildi. Trenin makinisti Abdullah Çiğdem ve kondüktör Süleyman Uğur Özkoç hakkında ‘taksirle ölüme neden olmak’ suçundan 2 yıldan 6 yıla kadar hapis cezası isteniyor. 




ARŞİV