Türkiye'de ilk kez yapılan, Türkiye'nin sosyal medya profilini ortaya çıkaran araştırma ''Türkiye ve Sosyal Medya'' adıyla yayınlandı.
Türkiye'de ilk kez yapılan, Türkiye'nin sosyal medya profilini ortaya çıkaran araştırma ''Türkiye ve Sosyal Medya'' adıyla yayınlandı.
Okuyan Us Yayınevi'nden çıkan kitapta, Dağhan Irak ve Onur Yazıcıoğlu, sosyal medya araçlarını gün gün tarayarak, bu sorulara yanıtlar bulmaya çalıştı. Çarpıcı yorumlar ve öne çıkan söylemler, Türkiye’nin sosyal medya profilini merak edenler için ışık tutucu ipuçları barındırıyor.
“Sosyal Medya” bugünün aceleci insanlarının, kitlesel iletişim kurmak için takıldıkları yeni ortam. Bu yeni boy gösterme alanı, günümüz toplumunu hem etkiliyor, hem de onun hızlı ve kolay tepki vermek isteyen telaşıyla büyüyor'' denilen kitapta, şu sorulara yanıt aranıyor;
· Ülkemizdeki sosyal medya kullanıcıları, acaba en çok hangi konular üzerine konuşuyor?
· Siyasi tartışmalar sosyal medyada ne kadar yer tutuyor?
· Kullanıcıların tartışmaktan asla vazgeçmediği temalar hangileri?
· Hangi sosyal medya aracı, daha çok hangi siyasal yaklaşıma hitap ediyor? Toplumsal muhalefetin örgütlenme alanı neresi?
· Ve bu etkinlik, gerçek hayattaki eylemlere ne kadar yansıyor?
· Sosyal medya politik bir araç mı, yoksa kullanıcıları iyice asosyal yapan bir boşaltım mekanizması mı?
· Magazin, spor ya da yalnızca insanların kendi "15 dakikalık şöhret"lerini arama kaygısı mı sosyal medyayı bu kadar vazgeçilmez yapan?
TWİTTER SOLCULARIN ELİNDE!
Kitaptaki verilere göre, Twitter’da genelikle sol, sosyalist, sosyal demokrat, Kemalist, ulusalcı çizgi baskın. Hocalı yürüyüşü ya da Eyüp’teki içkili müzik festivali protestosu gibi olaylar Twitter’da değil Facebook'ta örgütlendi. Sosyal medyada yapılan yorumlar Türkiye’de hâkim milliyetçilikle, yükselen muhafazakârlık ve Neo-Osmanlıcılık’ın popüler kültür alanında ciddi bir talep doğurduğunu gösteriyor. Daha genç ve merkez sol tandanslı kullanıcıların olduğu EkşiSözlük’te içki-sigara konusu üzerinden yaşam tarzına müdahale ön plana çıkarken, Twitter’da Başbakan'ın otoriterliği, Facebook'ta ise yoksulluk-hayat pahalılığı yorumların ana temasını oluşturuyor.
Twitter’da Türk ve Kürt sosyalistler, Facebook’ta Kürt hareketi ülke ortalamasının üstünde bir orana sahip. Twitter olmasaydı Mısır’da hiçbir şeyin değişmeyeceği yaygın bir inanış. Ülkemizde de Uludere’nin gündem oluşturmasında bu mecranın etkinliği öne çıkıyor.