Türkiye 2024’te en çok nelerden şikâyet etti?

Çözüm platformu Şikayetvar, 2024 yılı verilerini açıkladı. En çok şikayet; e-ticaret, finans ve internet servis sağlayıcılarına gelirken dolandırıcılık, vize sorunu, özel okul şikayetleri ve fahiş kira zamları en çok şikayet edilen konular arasında yer aldı

19 Şubat 2025 - 14:02

Şikayetvar tarafından açıklanan verilere göre e-ticaret sektörü 400 bin 12 şikayet sayısıyla tüketicilerin en çok çözüm beklediği sektör oldu. Onu sırasıyla internet platformları (354 bin 994 şikayet sayısı), finans (339 bin 501 şikayet sayısı) ve iletişim sektörü takip etti (291 bin 941 şikayet sayısı). Alışveriş, kargo ve nakliyat, kamu kurumları, beyaz eşya, giyim ve ulaşım öne çıkan diğer sektörler oldu. 

Platform tarafından yapılan çalışmaya göre, 2024’te tüketiciler e-ticaret sektörüyle ilgili en çok, sipariş ettikleri ürünlerin haber verilmeden iptal edilip daha yüksek fiyatla yeniden satışa sunulmasından şikayetçi oldu. 2024 yılında Şikayetvar’a finans sektörüyle ilgili ulaşan şikayetler incelendiğinde, kredi kartlarından habersiz şekilde para çekilmesi ve bankaların harcama itirazlarını olumlu sonuçlandırmaması en çok şikayet edilen konular oldu.  İşlem ücretleri ve kart aidatları, kampanya ve puan problemleri, ATM sorunları öne çıkan diğer başlıklardan arasında yer aldı. 2024 yılı kategori bazında değerlendirildiğinde ise en çok şikayet edilen kategori 156 bin 449 şikayet sayısıyla kargo sektörü oldu. Özel bankalar 149 bin 43 şikayet sayısıyla ikinci sırada yer alırken GSM operatörleri 146 bin 142 şikayet sayısıyla üçüncü sırada yer aldı. 

ULAŞIMDAKİ SORUNLAR ÇÖZÜMSÜZ KALDI
Şikayetvar’ın yıl sonu değerlendirmesine göre ulaşım sektörü yüzde 4,2’lik müşteri memnuniyet oranıyla en az çözüm üreten sektör oldu. Ulaşım sektörüyle ilgili gelen 87 bin 631 şikayetin yalnızca 3 bin 690’i çözülebildi. Kamu sektörü 9,2’lik çözüm oranıyla onu takip eden ikinci sektör olurken turizm, spor ve sağlık sektörleri yine 2024’te müşterisini memnun edemeyen sektörler arasındaydı. Kategori bazında değerlendirildiğindeyse şehir hastaneleri ilk sırada yer aldı. Devlet üniversite hastaneleri ikinci sırada, devlet hastaneleri ise üçüncü sırada yer aldı. 

2024 DOLANDIRICILARIN YILI OLDU!
Çözüm platformu Şikayetvar’ın yıl sonu çalışmasına ait çarpıcı başlıklardan biri de dolandırıcılık verileri oldu. 2023’te dolandırıcılıkla ilgili 32 bin 847 şikayet gelirken 2024’te bu sayı yüzde 44’lük artışla 44 bin 289’a ulaştı. Peki, 2024’te en çok hangi dolandırıcılık yöntemleri devredeydi? 11 bin 438 şikayet sayısıyla evde paketleme dolandırıcılığı ilk sırada yerini aldı. Burs vaadiyle dolandırıcılık yöntemi geçen yılla kıyaslandığında yüzde 67’lik bir artış göstererek 7 bin 590 şikayetle ikinci sırada kendine yer buldu. Dava / icra SMS dolandırıcılığı, sahte bahis siteleri ve sahte web sitesi dolandırıcılığı öne çıkan diğer yöntemlerden oldu. 

250 MİLYON KİŞİYİ BULDU 
Şikayetvar’ın 2024 verilerini açıkladığı çalışmada, kullanıcılar tarafından en çok ziyaret edilen sektörler de açıklandı. Elektrikli ev ve mutfak aletleri 249 milyon 855 bin 648 ziyaretçi sayısıyla ilk sırada yer aldı. Beyaz eşya kategorisinde ziyaret sayısı 224 milyon 483 bin 695’i bulurken onu 84 milyon 834 bin 628 ziyaretçi sayısıyla ses ve görüntü sistemleri izledi. Bilgisayar, e-ticaret, cep telefonu ve internet platformları takip etti. 

2024’ÜN ŞİKAYET TAKVİMİ
14 Şubat Sevgililer Günü, şubat ayında çiçek sitelerini şikayet sayısıyla zirveye taşıdı. Bu dönemde ilgili kategoriye gelen şikayet sayısı geçen yılla kıyaslandığında yüzde 430 artış gösterdi. Mart ayında en çok şikayet alan kategori, yüzde 129 şikayet artış oranıyla kripto, sanal ve dijital para borsasının oldu. Bayram tatili nedeniyle bu ayda şikayetler genel olarak seyahat kategorisinde oldu. Mart ayında turizm operatörleri yüzde 220, karayolu ulaşım hizmetleri yüzde 109, havayolu şirketleri yüzde 88 ve gezi, tatil pazarlama siteleri şikayet artışıyla ayın en çok şikayet alan kategorileri oldu. Haziran ayındaysa yaz tatili nedeniyle benzer kategorilerde artış gözlemlendi. Bu ayda bir önceki aya ilave olarak bilet sitelerinde yüzde 88’lik bir şikayet artış oranı gözlemlendi. 

2024 yılının ağustos ayında maç yayınlarının başlamasıyla şikayetlerin yöneldiği kategori dijital platform yayıncılık oldu. Şikayetvar verilerine göre bu ayda bir önceki yılla kıyaslandığında şikayetler yüzde 89 arttı. Yaz dönemindeyse şikayetlerin odağında geçen yılla kıyaslandığında şikayetlerin en çok arttığı kategori yüzde bin 207 şikayet artışıyla klima sektörü oldu. Temmuz, ağustos ve eylül ayında yüzde 198 şikayet artışıyla özel okullar ipi göğüslerken, eylül ve ekim ayında yüzde 111 artışla kombi kategorisi kendine yer buldu. 


ARŞİV