Çözüm platformu Şikayetvar, 2023'ün ilk altı ayında kendilerine iletilen 1 milyon 840 bin 183 şikayeti derleyip hazırladığı raporun detaylarını paylaştı. Bu rapora göre; nisan ayında şikayetler zirve yaparken, 271 bin 646 şikayet ile şikayetin en çok geldiği gün, salı oldu. 12 bin 877 şikayetle 2 Ocak 2023 tarihi en çok şikayet yazılan tarih olurken şikayetler en çok saat 14.00'te yazıldı. Ayrıca 247 bin 946 şikayet çözüme ulaştı.
EN ŞİKAYETÇİ İL İSTANBUL
Nüfus ortalamasına göre açıklanan verilerde, 2023'ün ilk altı ayında bin kişi başına düşen şikayet sayısına göre 63,4 şikayet yoğunluğuyla Türkiye'nin en şikayetçi ili İstanbul oldu. İstanbul’dan sonra en çok şikayetçi iller ise sırasıyla, Antalya, Ankara, İzmir ve Bayburt olarak açıklandı. Hakkari ise binde 1,01 ile şikayet yoğunluğu en az şikayet eden şehir oldu. Hakkari'yi sırasıyla Muş, Adıyaman ve Ağrı izledi.
EN FAZLA ÇÖZÜM GAYRİMENKULDE OLDU
2023'ün ilk yarısında müşterisini en çok dinleyen ve memnuniyet oranı en yüksek olan sektör yüzde 53'lük çözüm oranıyla emlak ve inşaat sektörü oldu. Yüzde 51'lik çözüm oranıyla internet platformları ikinci sırada yer alırken, geçen dönemde bu kategorinin lideri olan anne-bebek ve çocuk sektörü iki sıra gerileyerek üçüncü sırada kendine yer buldu. Temizlik, gıda, elektrikli ev ve mutfak aletleri kategorileri müşterisini en çok mutlu eden sektörler oldu.
EN ÇOK ŞİKAYET E-TİCARETE
231 bin 235 şikayet sayısıyla e-ticaret sektörü 2023'ün ilk altı ayında en çok şikayet alan sektör oldu. E-ticareti 212 bin 677 şikayet sayısıyla finans sektörü izledi. Ardından sırasıyla, 160 bin 703 şikayetle internet platformları, 152 bin 919 şikayetle iletişim ve 138 bin 416 şikayetle kargo sektörleri ilk altı ayda Türkiye'nin en çok şikayet edilen sektörleri olarak öne çıktı.
“KARGOM GELMEDİ” ŞİKAYETLERİ ZİRVEDE
2023'ün ilk altı ayında en çok şikayet edilen sektör olan e-ticaretle ilgili kullanıcıların çözüm beklediği ilk konu kargoların ulaşmaması, gecikmesi, kaybolması ya da başkasına teslim edilmesiyle ilgili oldu. Hatalı, defolu ya da yanlış ürün gönderilmesi ikinci sırada yer alırken, üçüncü sırada görseldeki ürün fotoğraflarının yanıltıcı olması, görseldeki üründen daha kalitesiz ürün gönderilmesi olarak kaydedildi. Sitelerin müşteri hizmetlerinin çözüm odaklı olmaması ve sipariş verdikten sonra ürünün 'stok yok' bahanesiyle iptal edilip, zamlı fiyattan tekrar satışa sunulması öne çıkan diğer şikayet başlıkları olarak yansıdı.
FİNANSTAKİ ŞİKAYETLER
Finans sektörüyle ilgili en çok şikayet, sicil affının uygulanmamasından geldi. Gerekçesiz kredi notlarının düşürülmesi, kredi puanının yanlış hesaplanması, finans kurumlarının ismi kullanılarak yapılan aramalarla kişisel bilgilere ulaşılması ve bu güvenlik açığının önlenememesi öne çıkan diğer konular oldu.
“OTURUM AÇAMAMAK” EN BÜYÜK SORUN
İnternet platformlarında en çok çözüm bekleyen konu web sitelerinde oturum açma ve giriş sorunlarıyla ilgili oldu. Sitelerin belirlenen parolayı kabul etmemesi ya da parola sıfırlamada yaşanan şikayetler ikinci sırada yer aldı.
AİRFRYER ŞİKAYETLERİ YÜZDE BİN 415 ARTTI
Yıl içinde şikayet artış oranıyla dikkat çeken kategorilerin başında popülaritesi hem Türkiye'de hem de dünyada hızla artan airfryer geldi. Platformdan yapılan açıklamaya göre bu ürünün şikayetleri 2023'ün ilk altı ayında yüzde bin 415 oranında arttı. Öte yandan bilgisayar bileşenleri ve iç donanım markalarıyla ilgili şikayetlerde yüzde 474'lük şikayet artışı yaşandı. Beyaz eşya yetkili servis şikayetlerinde ise yüzde 322'lük bir artış oldu.
ŞİKAYETLERDEN ÖRNEKLER
"Sayenizde Hindistan'da yaşıyorum"
"Size Hindistan'dan yazıyorum. Çünkü konumum Hindistan'da görünüyor. Sayenizde yurt dışına çıkabildim. YouTube'da Hint kanalları, Hint dizileri… Bir farklılık oldu ama bu beni endişelendiriyor. Sanırım IP'de sorun oluştu. Birçok uygulamaya giremiyorum."
"Keke muska mı yaptınız?"
"2 gün önce aldığım kekin içinden kağıt parçaları çıktı. İçerisinde Arapça yazılar mevcut. Keke muska mı yaptınız? Ne yaptınız? Bilinen bir marka olarak karşılaştığım durum üzücü. Konuyla ivedi ilgilenilmesini istiyorum."
"Fön makinesi yerine kalas göndermişler"
"1 adet fön makinesi sipariş verdim ve gelen kargoyu ben olmadığım için arkadaş teslim aldı ve gelen kargodan fön makinesi yerine kalas odun çıktı. Kapalı streçle kapalı olan ürün kusurlu çıktı. Bu durumdan dolayı çok şikayetçiyim. İnşallah hallolur."