Yenidoğan-Sancaktepe-Finans Merkezi- Söğütlüçeşme metro hattının Yenidoğan-Emek arasındaki ilk etabının yapım çalışmalarına başlandı. Yenidoğan-Söğütleşme metro hattı başlama töreni; İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun katılımıyla gerçekleşti.
“YAPIMI DURDURULMUŞTU”
“Burası, 2017’de, biz göreve gelmeden ta 2,5 sene önce Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli metro hattıyla birlikte planlanmıştı. Ama kredi temin edilemediği gerekçesiyle, bu hat, ihalenin yapıldığı yıl, o zamanki İBB yönetimi tarafından durduruldu.” diyen İmamoğlu “2023 yılında, metro hattının yapımı için gerekli yolculuk taleplerinin sağlanmasıyla birlikte, bu hattın kamu yatırım programına alınabilmesi için girişimlere başladık. Hattın büyüklüğünü, güzergahını Söğütlüçeşme’ye kadar uzatarak, bir bütün olarak yeniden projelendirdik. Ve ön etütlerini tamamladık ve Anadolu’nun en güçlü metro hatlarından birisini ürettik. Projelerin belli bir boyuta gelmesiyle, bu yılın ocak ayında, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na başvurarak, fizibilite onayını bile aldık. Hattın tümünün yapımına başlanması için, projeleri 6 ay içerisinde tamamlayacağız.” şeklinde konuştu.
HATTIN ENTEGRE NOKTALARI
Çalışmalar tamamladığında; Sancaktepe, Çekmeköy, Ümraniye, Ataşehir ve Kadıköy ilçeleri, tek bir metro hattı ile birbirine bağlanacak. Yapımına başlanan 6,7 kilometre uzunluğundaki Yenidoğan-Emek hattında 5 istasyon olacak. Sancaktepe ve Çekmeköy ilçelerinden geçecek söz konusu hat, M5 Çekmeköy-Sancaktepe metro hattı ile entegre olacak. Kadıköy, Üsküdar, Ümraniye, Ataşehir, Sancaktepe ve Çekmeköy’den geçecek Yenidoğan-Söğütlüçeşme hattı tam olarak tamamlandığında ise, istasyon sayısı 15’e, hat uzunluğu da 24,7 kilometreye çıkacak. Hat, Söğütlüçeşme İstasyonu’nda Marmaray, metrobüs, Büyük İstanbul Tüneli (İncirli-Söğütlüçeşme metro hattı) Üsküdar-Kadıköy-Maltepe tramvay hattı ile; Şehir Hastanesi İstasyonu’nda yine Üsküdar-Kadıköy-Maltepe tramvay hattı ile bağlantılı olacak. Göztepe İstasyonu’nda M4 Kadıköy-Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattı ile; Finanskent İstasyonu’nde M12 Ümraniye- Ataşehir-Göztepe metro hattı ile; İmes İstasyonu’nda M8 Dudullu-Bostancı metro hattı ile; Sarıgazi İstasyonu’nda da M5 Çekmeköy-Sancaktepe metro hattı ile entegre olacak.
İBB’nin açıklamasına göre hattın M5, M8, M12 ve M4 metro hatları ve Söğütlüçeşme'de metrobüs ve Marmaray hatlarına entegre olmasıyla birlikte önemli bir yolculuk ağı tamamlanmış olacak. Anadolu yakasının kuzeydoğu-güneybatı yönünde konut, organize sanayi bölgeleri, ticaret ve iş yerleri bakımından yoğun bölgeleri geçerek tarayan yaklaşık 24,7 kilometrelik bu hat ile birlikte cazip hale gelecek olan toplu ulaşım sayesinde hem trafik problemi ciddi anlamda azalacak hem de vatandaşların yolculuk süreleri de kısalacak. Karbon sıfır hedefinin yakalanmasında önemli bir etkisi olması beklenen bu hat ile beraber karbondioksit salımı ve emisyon değerlerinin de düşmesi hedefleniyor.