İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), önceki yönetim tarafından 2017 yılında hayata geçirilen, yüzde 2’si tamamlandıktan sonra durdurulan Yenidoğan-Emek Metro Hattı’nı (M13) Söğütlüçeşme’ye kadar uzattı.
SÖĞÜTLÜÇEŞME’YE KADAR UZATILDI
Hatın son hali nedeni ile imzalanan protokolde konuşan İmamoğlu, bu hatın yeniden tasarlanarak Söğütlüçeşme’ye kadar uzatıldığını söyledi. İmamoğlu, hatın yüzde 80’inin tamamlandığını da söyledi.
2025’TE BİTİRİLMESİ HEDEFLENİYOR
İlk olarak Yenidoğan-Cumhuriyet Emek arası 6.9 kilometrelik iki istasyonlu olarak tasarlanan M13 Hattı, Söğütlüçeşme’ye kadar uzatıldı ve toplamda 25 kilometre ve 18 istasyona ulaştı. Kadıköy, Ümraniye, Ataşehir, Sancaktepe ve Çekmeköy ilçelerini birbirine bağlayacak hat Marmaray ve diğer hatlarla da entegre olacak. Hattın 2025 yılı sonlarında açılması planlanıyor.
M13 METRO HATTI PROJESİ
Sahibi: İstanbul Büyükşehir Belediyesi
İşletici: Metro İstanbul
Hat uzunluğu: 25 km
Hat açıklığı: Standart (1,435 mm)
Sefer süresi: 37 dk / Tek yön
İstasyon sayısı: 18
Araç seti: 3'lü dizi
Günlük yolcu kapasitesi: 620.000 (kişi/gün)
Depo sahası/Kumanda merkezi: Metro İstanbul Behiç Erkin Yerleşkesi
Hat voltajı: 750 V DC
Sürüş modu: UTO, ATP
Sinyalizasyon: GOA 4 - PAKS
M13 METRO HATTI DURAKLARI