Geçtiğimiz yıl Marmaray Projesi nedeniyle yıkılan geçitler ve köprüler tekrar yaya ve araç trafiğine açılmaya başlandı. İki hafta önce açılan Ethemefendi Köprüsü’nden sonra Zühtüpaşa Mahallesi’ndeki altgeçit ve Ayrılıkçeşme’deki Uzun Hafız Sokak Köprüsü de yaya ve araç trafiğine açıldı.
Zühtüpaşa Ömerefendi Sokak ve Yıldız Rona Sokak bağlantısını sağlayan ve Marmaray Projesi kapsamında yenilenmek üzere taşıt trafiğine kapatılan altgeçit yeniden açıldı. Altgeçidin mümkün olduğunca erken açılabilmesi için kaldırım ve asfalt çalışmaları Kadıköy Belediyesi tarafından yapıldı. Geçtiğimiz yıl kapatılan Uzun Hafız Sokak Köprüsü de uzun bir bekleyişten sonra yaya ve araç trafiğine açıldı. Tamamen eski işçilik yöntemiyle ve kesme taştan yapılan köprü, kazı ve zemin düzeltme çalışmaları nedeniyle taşınmak zorunda kalmıştı.
Proje nedeniyle yıkılan köprü ve geçitlerin ise yapımına devam ediliyor. Geçtiğimiz ay yıkılan Söğütlüçeşme Köprüsü ve Rasimpaşa Mahallesi’ni Acıbadem’e bağlayan Halitağa Caddesi Köprüsü de bunlardan bazıları. Halitağa Caddesi Köprüsü’nün önümüzdeki haftalarda açılması planlanırken, Söğütlüçeşme Köprüsü’nün yapımının ise 6 ay süreceği açıklanmıştı.
BAKANLIK YANITLADI
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı CHP İstanbul Milletvekili Didem Engin’in Marmaray’daki teknik sorunlar ile ilgili soru önergesini yanıtladı. Marmaray tünellerini oluşturan kara tünellerinde var olan su sızıntısı normal kabul edildi
Marmaray’da su sızmaları nedeniyle gerçekleşen bir arızayı gidermeye çalışırken elektrik akımına kapılarak hayatını kaybeden Fatih Uysal’ın vefatı ile Marmaray’daki teknik aksaklık ve eksiklikler tekrar kamuoyu gündemine gelmişti. CHP İstanbul Milletvekili Didem Engin yaşanan iş cinayetinin sebebini Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’ın cevaplaması talebiyle Meclis Başkanlığı'na verdiği yazılı bir soru önergesi ile Meclis gündemine taşımıştı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Engin’in sorularına yanıt verdi.
“TAMAMEN KURU BİR TÜNEL MÜMKÜN DEĞİL!"
Bakanlık tarafından verilen cevaba göre batırma tünelde hiçbir su sızıntısı bulunmazken Marmaray tünellerini oluşturan kara tünellerinde var olan su sızıntısı normal kabul edildi. Tünellerde yaşanan mevsimsel ve ufak çapta damlama şeklinde olduğu iddia edilen su sızıntılarına anında müdahale edildiğini belirten Bakanlık, Fatih Uysal’ın 20.09.2016 tarihinde saat 03.00 sularında iş cinayeti sonucu hayatını kaybettiğini kabul ederken ihmalin nasıl oluştuğuna dair açıklama yapmaktan kaçındı.
“İKİ KATINA MAL OLDU”
Bakanlık’tan verilen yanıtta Marmaray Projesinin orijinal sözleşme bedeli 860 milyon dolarken, projenin toplam maliyetinin 1.750 milyar dolar olduğu belirtildi. Bakanlık maliyet artışının gerekçesini ise şu şekilde açıkladı: “Bu artışın başlıca nedeni arkeolojik kazılar nedeniyle öngörülemeyecek şekilde süre uzatımı, verilen sözleşmeye uygulanan fiyat uyarlamasından kaynaklanmaktadır.”