Kadıköy Rıhtım Caddesi’nde ‘Bir gün değil 365 gün kitap fuarı’ sloganıyla açılan Metro Kitabevi, okurlardan büyük ilgi görüyor. Kısa bir zaman önce açılmış olmasına rağmen, yeni çıkan kitaplarda bile sürekli indirim yapılan Kitabevi, Kadıköylülerin uğrak mekânlarından oldu bile…
Kadıköy Rıhtım Caddesi’nin girişinde, hemen minibüs duraklarının karşısında açılan Metro Kitabevi, gerek sloganıyla gerekse hiç bitmeyen indirim kampanyalarıyla dikkat çekiyor. Henüz açılalı birkaç ay olduğu halde, lokanta ve pastanelerin arasından, kitaplarla dolu vitriniyle ilgi çeken ve hiç bitmeyen kitap fuarıyla şimdiden iyi okuyucunun uğrak mekanı olan Metro Kitabevi’nin sırrını, sahibi Ahmet Koyutürk’ten dinledik.
-“365 Gün Kitap Fuarı” sloganıyla Kadıköy Rıhtım’da bir kitabevi açtınız. Neden bu sloganı seçtiniz?
Sloganımız aslında şu: “Bir gün değil, 365 gün; anlık değil, her an, her zaman…” Biz kitabı zamana sığdırmıyoruz, okuyucunun her an her dönem uygun fiyatla ulaşabilmesini amaçlıyoruz. Mağazamızda yaptığımız en ufak indirimler bile, okur kitlesi tarafından büyük ilgiyle karşılanıyor. Ülkemizde kitap satışı her ne kadar düşük diye söylense de ve bu kısmen doğru olsa da, aslında kitap okumak isteyen fakat çeşitli sebeplerden dolayı istediği oranda kitap satın alıp okuyamayan bir kitle var ve bu oldukça büyük bir kitle. En başta genç okur kitlesi; lise ve özellikle üniversite gençliği. Biz onlarında okumak istedikleri her kitaba ulaşabilmesini amaçlıyoruz. Yine, orta yaş grubundan ve emekli olmuş okur kitlesinden bahsedebiliriz. “365 gün fuar” sloganımız, bu anlamda oldukça ilgiyle karşılandı. Şu an mağazamızda, yeni çıkmış tüm güncel kitaplar, çok satan listesi, tüm üniversite hazırlık grubu ve daha birçok kategori yüzde 20 indirimle satılıyor. Bununla birlikte, neredeyse tüm çocuk kitapları, doğu-batı edebiyatı, klasik edebiyat grubu, hobi ve kişisel gelişim kategorileri ise yüzde 50 indirimle satılıyor yani etiketin yarısı. İşte bunu yapabiliyorsanız, “Bir Gün Değil, Her Gün Fuar” sloganınızın arkasında durabilmiş olursunuz. Biz, Metro Kitabevi olarak, sloganımızın da, sözümüzün de, gücümüzün yettiği yere kadar arkasındayız.
-Kadıköy Rıhtım Caddesi çok yoğun ve kalabalık bir yer ayrıca daha çok lokanta ve restoranların bulunduğu bir alan. Kitabeviniz bu çehreyi değiştirdi mi sizce?
Biz değiştirdiği kanaatindeyiz. Lakin daha önemlisi, çevreden aldığımız pozitif manada tepkiler ve tabii ki mağaza müşterilerinin kanaatleri ve sözlü olarak da bizimle paylaştıkları duyguları. Kadıköy sahil hattını düşündüğünüzde, bahsettiğiniz gibi lokanta, restoran ve arka sokaklarında eğlence mekânlarının oldukça yoğun olduğunu görürüz. İnsanlar sahil hattı boyunca aslında iki farklı ihtiyaçlarını gideriyorlar. Yeme içme ile ilgili ihtiyaç ve eğlence ile ilgili ihtiyaç. Bu noktada kitap aslında her ikisinin bileşimi bize göre. Yani hem bir ihtiyaç hem de bir eğlence. Kendinizi geliştirmekten tutun da, dünyadan haberdar olmaya varana dek her türlü kavramı, insan beyninin ve hatta varlığının bir ihtiyacı olarak görebiliriz. Kitap aynı zamanda bir eğlence kaynağıdır. Okurken; neşelenirsiniz, gülersiniz, bazen üzülürsünüz, içlenirsiniz, yenidünyalar keşfedersiniz, öğrenirsiniz. Yani kısacası, eğlencenin de her tondan ayrı bir çeşidini yaşarsınız. İşte biz, Kadıköy sahil hattında ihtiyaçla eğlenceyi birleştirmeye çalıştık. Bu tabii ki farklı bir çehre demektir.
-Neden Kadıköy'ü seçtiniz?
En başta, insan sirkülâsyonu. Kadıköy, İstanbul’un en yoğun geçiş arterlerinin başında geliyor. Böylesine devasa bir sirkülâsyonun, kitapla buluşması gerektiği inancıyla Kadıköy tercih sebebimiz oldu. Yine en az bunun kadar önemli bir diğer faktör de, Kadıköy ve çevre profilinin oldukça yüksek bir oranda okuma kapasitesine sahip olması. Bu anlamda Kadıköy, yine İstanbul’un en yoğun kültürel faaliyetlerinin yaşandığı ilçelerden biridir genellemesini yapmak hiç de yanlış olmaz. Kadıköy’ün bizim mantığımıza sahip bir kitabevi mağazasından yoksun olduğunu düşünmemiz de, başlangıç noktası olarak Kadıköy’ü seçmemizi etkiledi.
-Kampanyalarınız hiç bitmiyor galiba…
Mağazamızda kampanyada olmayan hiçbir ürün kategorisi neredeyse yok. Kitabevimizde 50 kuruştan başlayan ve 5 liraya kadar devam eden yüzlerce çeşit ürün, etiket fiyatının neredeyse dörtte biri fiyatına satıyor.
-Metro Kitabevi hakkında bilgi verir misiniz?
Metro Kitabevi, 2011 Ağustos ayında ilk mağazasını Kadıköy’de açarak kitapseverlerle buluştu. Şunu söylemekte fayda var. Metro Kitabevi marka olarak yeni olmasına rağmen, kurucular anlamında sektörün tam da merkezinden gelen bir firma. Metro Kitabevi’nin arkasında bugün, yayıncılık sektöründe iki farklı yayın markasıyla 15 yıldır yayın yapan ve toplamda 250’ye yakın ürünü bulunan SİS Yayıncılık bulunuyor. Bu anlamda Metro Kitabevi’ni, sahip olduğu piyasa bilgi ve becerisi anlamında 15 yıllık bir firma gözüyle görmek hiç de yanlış olmaz.
Semra ÇELEBİ