"Gökyüzünün Karnında(n)" kareler...

Kaan Kemal Öner’in “Gökyüzünün Karnında(n)” başlıklı ilk solo sergisi Kozyatağı’nda.

16 Temmuz 2024 - 15:25

Kaan Kemal Öner’in “Gökyüzünün Karnında(n)” başlıklı ilk solo sergisi 11 Mayıs’ta açıldı. Uras Kızıl küratörlüğündeki sergi, 31 Temmuz’a dek Kozyatağı’ndaki Quick Art Space’te açık kalacak. Serginin temelini Öner’in Kamboçya, Tayland, İzlanda, Güney Afrika, Normandiya, Mazı Köyü gibi farklı yerlerde çektiği süreçsel fotoğraflar oluşturuyor. Sanatçının 7 yıllık üretiminden oluşan seçki, ilk kez kapsamlı bir şekilde bu sergide izleyiciyle buluşuyor. 

 “Israr, tekrar ve sonsuz deneme Öner’in sanat pratiğine içkindir.” diyen küratör Kızıl, “ Onun işleri sadece görüntüyü aktarmaya değil, aynı zamanda yapma ediminin süreçselliğini idrak (“apperception”) edip uygulamaya dayanır. Gökyüzünün Karnında(n) sergisinde Öner’in yedi yıllık üretiminin elekten geçirilmiş bir bölümü Quick Art Space’in mekânına özgü bir şekilde üretildi. Fotoğraf yapma eyleminin bir parçası olarak Kallitype, Cyanotype, Vandyke, Platinum Palladium, Silver Jelatin, Gumoil ve Mordançage gibi fotoğraf baskı tekniklerini kullanan Öner’in işleri dijitalin sağladığı kusursuz imgeden ziyade kimyasal tepkimelerin, hataların, rüzgâr ve toz gibi çeşitli ortam etkilerinin izlerini taşır. Öner bozulmalara ve çeşitli müdahalelere maruz bıraktığı fotoğrafların üzerine kimi zaman çizimler yapar veya onları üst üste bindirir ve/ya buluntu fotoğrafları temellük eder. Kimi zaman ise insan olmayan maddenin kendi potansiyelini göstermesi için ona alan tanır.” açıklamasında bulunuyor.

ÖNER HAKKINDA

Kaan Kemal Öner (d. 1976), Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’ndeki lisans eğitiminin ardından, Tolga Ünsun ile fotoğraf üzerine çalışmaya başladı. 2018’de İngiltere’de Dr. Peter Moseley’, 2021’de Avusturalya’da Silvi Glattauer’den ve  2022’de Tomas Hetmanek’ten çeşitli dersler aldı. Öner, Chemigram, Fotopolimer Oyma, Kallitype ve Van Dyke baskı gibi geleneksel teknikleri ve metotları kullanarak doğa görünümleri üzerinde müdahalelerde bulunur. Öner’in fotoğraf temelli çalışmaları, insansızlaştırılmış doğa görünümleri insan ve insan olmayanların doğa üzerindeki varlığını duyumsatarak, günümüzün toplumsal ve politik sorunlarını tartışmaya açmayı amaçlıyor.


ARŞİV