İstanbul Bienali paralel etkinliklerinden “com-position: space-no-space” sergisi, Müze Gazhane’de sanatseverleri bekliyor
İstanbul Teknik Üniversitesi Güzel Sanatlar Bölümü’nün organize ettiği ve 17. İstanbul Bienali paralel etkinliklerinden biri olan “com-position: space-no-space” sergisi, yaklaşık 1 yıl önce İTÜ Taşkışla Kampüsü’nde açılmıştı. Bienalin “mekan”a yaklaşım tavrına ve fikir dağılımı öngörüsüne katkı sağlamayı amaçlayan sergi, şimdi karşı yakaya geçerek Kadıköy’e geliyor. “com-position: space-no-space VOL. II” başlığını taşıyan sergi 16 Mart’ta Müze Gazhane’de sanatseverlere sunuldu.
(Fatih Balcı’nın sönmüç kireç ve çakıl taşlarından oluşan ‘Ahlak’ adlı yerleştirmesi)
Sergide resim, heykel, seramik, yerleştirme gibi birçok farklı üretim tekniklerini kullanan ve farklı disiplinden gelen Aylin Akarvardar, Fatih Balcı, Pınar Genç, Ferhan Gözgü, Genco Gülan, Mehmet Güler, Güngör Güner, Deniz Güngören, Desen Halıçınarlı, Oğuz Haşlakoğlu Aynur Karakaş Karaağaç, Ahmet Keskin, Hülya Küpçüoğlu, Froso Papadimitriou, Victoria Rance ve Meliha Sözeri olmak üzere 16 sanatçının eseri yer alıyor. Sergi, 30 Mart'a dek açık kalacak.
(Genco Gülan’ın ‘Modern Sanat Bitti’ isimli yelken bayrak eseri)
Sergi katılımcılarından, İTÜ Güzel Sanatlar akademisyenlerinden Doç. Dr. Oğuz Haşlakoğlu, “Bu sergi ilkin Taşkışla’da gerçekleşti. Gazhane’deki bu serginin II. Volume esprisi, aynı serginin diğer yakaya/kıtaya taşınması, dolayısıyla da mekân değiştirmesi…” dedi. Kompozisyon kavramının sanat alanında oldukça merkezi bir kavram olduğuna vurgu yapan Haşlakoğlu, “Ancak bu sergi mekan bağlamında sanatçıların duruşlarını kompozisyon (kitabi anlamında bir arada konum almak) olarak anlamakla, bienalin bu seneki esnek “compost” kavramına tümüyle yeni bir bakış da getiriyor. ‘Spacenospace’ bu anlamda mekanı kendi içinde değilleyerek ‘mekanda yaratmak’ kavramını serginin bütününde ‘mekan yaratmak’ olarak değiştirmeyi öneriyor. Böylece mekan sanatın ortamı olarak, kent hakkının bir parçası haline geliyor. Kendi mekanını oluşturma zorunluluğu bu anlamda piyasada eritilen sanatın etkin gücünü toplumsal bağlama kendi kurallarıyla yeniden iade ediyor.” diye konuştu.
Haşlakoğlu, sergi mekanı olarak Hasanpaşa Gazhanesi’ne de işaret ederek, “İstanbul modernleşme sürecinin 19. yüzyılın ikinci yarısındaki kentteki değişikliklerin yansıması olarak Taşkışla ve Gazhane yapılarının inşası; kışladan üniversiteye; enerji üretiminden kültür üretim mekanına dönüşmesi ilişkisi üzerinden bu sergi, başka bir ‘ortaklaşa-mekana’ taşınarak sürekli yenilenen kompozisyon ile izleyiciye bir güzergah tayin ediyor.” ifadelerini kullandı.
Victoria Rance’in eseri ‘Tırtıllar’ fotoğraf ve örgüden oluşan ‘Tırtıllar’ adını taşıyan eseri, sergi alanına yerleştirilirken