Kadıköy Sineması’nda iki özel gösterim

İranlı yönetmen Abbas Kiarostami’nin sinema tarihine geçen “Close-Up” filmi ile Pelin Esmer’in ödüllü yapımı “O Da Bir Şey Mi, Kadıköy Sineması’nda seyirciyle buluşuyor

10 Ekim 2025 - 15:00

Kadıköy Sineması, ekim ayında iki özel gösterime ev sahipliği yapıyor. İranlı usta yönetmen Abbas Kiarostami’nin sinema tarihine yön veren filmi Close-Up yeniden beyazperdede izleyiciyle buluşurken, ödüllü yönetmen Pelin Esmer de yeni filmi O Da Bir Şey Mi ile uzun bir aradan sonra seyirci karşısına çıkacak.

PELİN ESMER’İN ÖDÜLLÜ FİLMİ

Ödüllü yönetmen Pelin Esmer, “O Da Bir Şey Mi” ile beyaz perdeye dönüyor. Dünya prömiyerini bu yıl Rotterdam Film Festivali’nde yapan, ardından İstanbul Film Festivali’nde En İyi Senaryo ödülünü kazanan filmin 17 Ekim’de Kadıköy Sineması’nda ekip katılımıyla özel gösterimi yapılacak ve ardından söyleşi gerçekleştirilecek.

Türkiye-Bulgaristan-Romanya ortak yapımı olan filmin başrollerinde Timuçin Esen ve ilk kez kamera karşısına geçen Merve Asya Özgür yer alıyor. Söke Film Festivali'ne davet edilen yönetmen Levent ile konakladığı otelde çalışan kat görevlisi Aliye arasındaki hikayeye odaklanan filmde, ikilinin yollarının kesişmesinden sonra yaşananlar konu alınıyor. Aliye'nin bir gece, perde arkasında tesadüfen karşılaştığı bir dinleyiciye yaşam öyküsünü anlatmaya karar vermesiyle gerçek ve hayal dünyası arasındaki sınırlar bulanıklaşıyor ve bu süreç, yalnızca geleceğini değil, geçmişini de yeniden şekillendiriyor.

CLOSE-UP 35 YIL SONRA KADIKÖY’DE

İranlı yönetmen Abbas Kiarostami’nin sinemada iz bırakan 1990 yapımı filmi “Close-Up” ise 19 Ekim’de Othon Cinema sunumuyla Kadıköy Sineması’nda izleyiciyle buluşacak. Close-Up filmi, sinema ile gerçeklik arasındaki sınırları sorgulayan, biçimsel olarak yenilikçi ve düşünsel derinliğiyle öne çıkan bir yapıt olarak kabul ediliyor. Film, İran’da işsiz bir adam olan Hossein Sabzian’ın, ünlü yönetmen Mohsen Makhmalbaf’ın kimliğine bürünerek bir ailenin güvenini kazanması ve ardından yargılanması sürecini merkezine alıyor. Kiarostami, davanın gerçek görüntülerini olayların yeniden canlandırıldığı sahnelerle iç içe geçirerek izleyiciyi sürekli bir sorgulama haline davet ediyor. Ayrıca, film sinemaya duyulan inancı ve bir insanın içine düştüğü çaresizlikle hayal arasındaki gerilimi ele alış biçimiyle, dünya sineması açısından da klasikler arasında sayılıyor.


ARŞİV