Kadıköy Belediyesi, sosyal belediyecilik ilkesinden hareketle var olan sağlık kurumlarını geliştirmeye ve yeni projeler üretmeye devam ediyor. Deneyimli uzman kadroya ve teknolojik altyapıya sahip olan sağlık merkezleri, Kadıköylülere kaliteli sağlık hizmeti veriyor. Kadıköylülerin talep ettiği önemli sağlık hizmetlerinden biri de Evde Girişimsel Hemşirelik Hizmetleri. Evden çıkamayan 65 yaş ve üstü Kadıköylülere yönelik verilen hizmetten 2013 yılından bu güne kadar 45 bin Kadıköylü faydalandı.
Hizmetin 65 yaş ve üstü Kadıköylülere verildiğinin altını bir kez daha çizen Kadıköy Belediyesi Ambulans ve Evde Bakım Hizmetleri Mesul Müdürü Nusret Aksoy, şu bilgileri verdi: “Kadıköy sınırları içinde oturan, evden çıkamayan, yatağa bağımlı, yürüme zorluğu çeken kişilere bu hizmeti veriyoruz. Ücretsiz verilen hizmetin içinde serum takmak, damar yolu açma, kan alma, yara bakımı ve pansuman var. Mesaneden sonda takma işlemi de yapıyoruz. Pansuman ihtiyacı olan gençlere de hizmet veriyoruz.
Bu hizmetlerimiz randevulu gerçekleşiyor. Ambulans ve evde bakım birimimizin çağrı merkezi var. Merkezin 444 0 197 nolu numarasını bir gün öncesinden arayıp randevu alabiliyorlar. Hafta içi mesai saatleri içinde verilen hizmetten hasta ve hasta yakınları çok memnun. Onlarla aile gibi olduk.”
“EVDEN ÇIKAMIYORUM, HİZMET ÇOK İYİ OLDU”
Evde Girişimsel Hemşirelik Hizmetini bir buçuk aydır alan Hayrettin Hıçkırıkoğlu, “Ayak parmaklarımda yara var. Evden çıkamıyorum. Kızım Kadıköy Belediyesi’ne başvurdu. Pazartesi, çarşamba ve cuma günü ayağıma pansuman yapıyorlar. Bu hizmeti almak iyi oldu. Çok güzel pansuman yapıyorlar. Yara derindi. Düzelmeye başladı, iyileşme süreci hızlandı.” dedi.
Hayrettin Hıçkırıkoğlu’na sağlık hizmetini veren hemşire Rabia Apa da şunları söyledi: “Hayrettin amca ameliyat geçirmiş. Ayağında derin bir yarası vardı. Pansumana devam ediyoruz. Şu an daha iyi. Yara kapanmaya başladı. Evden çıkamayan yaşlı hastalar için çok güzel bir hizmet. Bizler de bu hizmeti verdiğimiz için mutluyuz. Her seferinde onların iyi dileklerini alıyoruz.”
“AİLE GİBİ OLDUK, İYİ Kİ VARSINIZ”
Eşinin annesi Nebahat Karaduman için hemşirelik hizmeti alan Filiz Sezgin, “Hastamızda demans, börek hastalığı ve yeme bozukluğu vardı. Hastaneye götürüp getirmek zordu. Hastamızı hastaneye götürüp kan testi yaptırmayı düşünürken apartmandaki komşumdan hizmeti duydum. Aradık hemen geri dönüş yapıldı ve kayda alındı. Kan aldılar, haftanın beş günü serum takıyorlar. Çok iyi bir hizmet. Hastayı evden çıkarmak zorunda kalmadık. Randevu almak da çok kolay. Çok rahat ulaşıyoruz. Hemşire kızlarımız çok destek oldular. Aile gibi olduk.
Ayrıca belediyenin ambulans hizmetinden de faydalandık. Bizi hastaneye götürdüler, gelen çalışanlar çok iyiydi. Hastamızla sohbet ettiler, ona çok nazik davrandılar. İşimiz bitince aradık hemen beş dakika içinde geldiler, bizi alıp evimize getirdiler. İyi ki varsınız. Her şey için teşekkürler.” diyerek duygu ve düşüncelerini paylaştı.
Hemşire Münevver İleri de şunları söyledi: “Ücretsiz olarak verilen hizmet hasta ve hasta yakınına büyük bir kolaylık sağlıyor. Gittiğimiz zaman çok memnun oluyorlar, teşekkür ediyorlar. Bizleri kızları gibi görüyorlar. Güler yüzlü ve iyi davranmaları hoşumuza gidiyor. Biz de verdiğimiz hizmetten mutlu oluyoruz. İşimizi daha iyi şekilde yapmaya çalışıyoruz.”