Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) ve ALO 182 hattı üzerinden randevu almak isteyen vatandaşların yaşadığı sıkıntılar artarak devam ediyor. Çözüm platformu Şikayetvar’ın yayımladığı verilere göre, Mart ayında 70 olan MHRS şikayeti Nisan’da yüzde 53 artarak 107’ye yükseldi. Şikayetlerin büyük çoğunluğunu randevu bulamama, alınan randevuların iptal edilmesi ve uzun bekleme süreleri oluşturdu.
Vatandaşlar, özellikle devlet hastanelerinde MR, ultrason, fizik tedavi gibi işlemler için aylarca beklemek zorunda kaldıklarını, bazı durumlarda ise tedavi sürecine hiç başlayamadıklarını belirtiyor..
Şikayetlerden bazı örnekler şöyle:
" * 182’yi aradığımda ulaşamıyorum. MHRS üzerinden asla randevu bulamıyorum.
* MHRS ve 182 randevu sisteminden aylardır sadece talep oluşturabiliyorum fakat bir türlü bulunduğum il ve ilçeden göz hastalıkları polikliniğinden randevu alamıyorum. İlla özel hastaneye mi gitmemiz gerekiyor? Parası olmayanlar ne yapsın, bunu merak ediyorum.
* MHRS’den randevu alamıyorum. Uzun zamandır cilt problemleri yaşıyorum. Özel hastaneye gitsem en az 2 bin TL gibi bir miktar ödemiş olacağım ve öğrenci halimle karşılamamın imkanı yok.
* Balıkesir ve Bandırma diş hastanelerinin endodonti kliniğinden 1 yılı aşkın süredir randevu alamıyorum. Her 6 ayda bir diş hekimine çıkıp endodonti için talep açtırmam gerekiyor, ancak ne yazık ki randevu alamıyorum.
* MHRS sisteminden artık bıktım. Aylardır zor bela aldığım randevularımı iptal edip duruyorlar, 2 ay oldu. Aynı sorunu sürekli yaşıyorum. 15 gün geçiyor, randevuya 3 gün kala randevuyu iptal ediyorlar.
* Yaklaşık bir ayı aşkın süredir MHRS üzerinden cildiye polikliniğinden randevu almak için bekliyordum. Nihayetinde aktif olarak gördüğüm poliklinikten iki hafta sonrasına randevu aldım. Fakat birkaç gün sonra, kontrol amaçlı girdiğimde MHRS'de randevumun görünmediğini fark ettim ve bir buçuk ay olacak, hala gidemiyorum."