Cadde’ye rağbet çok

İstiklal, Rumeli, Teşvikiye, Vali Konağı, Abdi İpekçi ve Bağdat Caddesi’nin incelenmesi sonucu hazırlanan “8. İstanbul Alışveriş Caddeleri Raporu”na göre en çok Bağdat Caddesi ziyaret ediliyor

12 Ağustos 2022 - 15:24

Dünyanın önde gelen gayrimenkul danışmanlık şirketlerinden Cushman & Wakefield’ın hazırladığı “8. İstanbul Alışveriş Caddeleri” raporunu yayımladı. Rapor, Beyoğlu ilçesinde İstiklal Caddesi, Şişli ilçesinde Rumeli, Teşvikiye, Vali Konağı ve Abdi İpekçi caddelerini kapsayan Nişantaşı bölgesi, Kadıköy’de de Bağdat Caddesi incelenerek hazırlandı.

Rapora göre bu caddelerde toplam kiralama hacmi, hem işlem sayısı hem de metrekare bazında artış gösterdi. 3 ana bölgedeki caddelerin toplamında kiralama işlemleri sırasıyla; 2018 yılında 139, 2019 yılında 112, 2020 yılında 128 ve 2021 yılında 137 olarak gerçekleşti.

BOŞ MAĞAZA ORANI YÜZDE 13

Rapora göre, hem İstanbul’un en uzun hem de Anadolu Yakası’nın en gözde alışveriş caddesi olma özelliklerini bir arada barındıran Bağdat Caddesi’nde, boş mağaza sayısı normalleşme adımlarının ardından bu yıl da azalan eğilimini korudu. Boş mağaza sayısı oranı geçen yıla oranla yüzde 17’den yüzde 13’e düştü. Böylelikle Bağdat Caddesi son 5 yıldır gittikçe azalan boş mağaza sayısıyla caddeler arasında öne çıkıyor.

ZİYARETÇİ SAYISI YÜZDE 30 ARTTI

2021 yılında diğer caddelerde olduğu gibi Bağdat Caddesi’nde de ziyaretçi sayılarında artış kaydedildi. Hafta içi ziyaretçi sayısı bir önceki yıla göre yüzde 30 arttı. Ayrıca pandemi öncesi dönem olan 2019 yılı ile karşılaştırıldığında hafta içinde yüzde 12’lik artış gözlemlenirken, hafta sonu 2 katından fazla bir oranla artış olması dikkat çekti. Böylece, Bağdat Caddesi 3 ana cadde arasında 2019 yılına oranla hafta sonu ziyaretçi sayısında en fazla artış gösteren cadde oldu. Bir önceki yıl yükselişe geçen yeme-içme sektörü Bağdat Caddesi’nde devamlılığını korurken bu kategorideki mağaza sayısında önemli ölçüde artış kaydedildi. Ayrıca ev eşyası, hediyelik eşya, telekomünikasyon ve eczane gibi tüm kategorilerde artış yaşanmış olması dikkat çekti. Bunun yanı sıra, giyim-ayakkabı ve aksesuar-kozmetik kategorilerinde durağanlaşma gözlemlendi. Genel olarak bakıldığında ise caddedeki mağaza sayılarında artış kaydedildi.

CADDE’YE YENİ KİRACILAR GELDİ

Bağdat Caddesi’nde 2021 yılında kiralama işlem sayısı aynı kalmasına karşın, metrekare bazında geçen yıla kıyasla büyük işlemler gerçekleşti. Kiralama işlemlerinin toplamında önceki yıllara oranla ciddi bir artış kaydedildi. Kaydedilen bu işlemlerin büyük çoğunluğu yeni kiralama anlaşmalarından oluşurken, geçen sene Bağdat Caddesi özelinde yüzde 30 oranında kaydedilen yer değiştirme projeleri bu yıl yüzde 10’da kaldı.

LÜKS MARKALAR AZALDI

Bağdat Caddesi’nde bir önceki yıla kıyasla yeme-içme, giyim ve ayakkabı başta olmak üzere tüm kategorilerde ulusal ve uluslararası markaların dengeli girişi oldu. Lüks marka sayısı bir önceki yıla göre az da olsa azalırken, uluslararası marka sayısı aynı kaldı

KUTU: DENEYİM MAĞAZACILIĞI

Verileri değerlendiren Cushman & Wakefield Yönetim Kurulu Başkanı Tuğra Gönden, pandemi sonrası doğan sosyalleşme, açık havaya erişim ihtiyacı ve özlemi beraberinde fiziksel perakendenin senelerdir süren toparlanma evresini geride bırakarak, yükseliş dönemine girdiğini ve perakendeciler üzerindeki baskının azaldığını söyledi. Gönden, “Özellikle, açılışları gerçekleşen yerli ve yabancı firmaların yeni yatırımlarının İstanbul’un alışveriş caddeleri cazibesinin artışındaki etkisi yadsınamaz. Ayrıca pandemiyle beraber ön plana çıkan e-ticaret sonrasında, fiziksel perakende sektörü kendini yenileyerek deneyim mağazacılığı konseptini merceğine aldı. 2021 yılı içerisinde birçok deneyim mağazacılığı açılışına ev sahipliği yaptığını görüyoruz ve bunun önümüzdeki dönemde de popülerliğini sürdüreceği çok açık.” dedi.

 


ARŞİV