Artık dünya farklı dönüyor. Öncelikler, yaklaşımlar, ilgi alanları, tahammül sınırları değişiyor.
Artık dünya farklı dönüyor. Öncelikler, yaklaşımlar, ilgi alanları, tahammül sınırları değişiyor. Örneğin, yapılan araştırmalarda insanların konsantrasyon sürelerinin iyice kısaldığı ortaya çıkıyor. Her yerde karşımıza “Sadece 5 saniyeniz var” benzeri, korkutucu cümleler çıkıyor. Örneğin bir iş görüşmesine gittiniz: Sayaç kapıdan içeri girdiğiniz an itibariyle başlıyor ve beşinci saniyenin sonunda görüşmeyi yapacak kişi hakkınızda belirli bir yargıya varmış oluyor. Kapıdan içeri nasıl girdiniz? Tebessüm ederek, güvenli bir beden kullanımıyla, ne çok yumuşak ne de çok sert olmayan bir tokalaşmayla, içten bir merhaba mı dediniz? Yoksa ifadesiz bir suratla, hafif kambur bir duruşla içeri girip göz teması kurmadan mı el sıktınız? Eğer ikinci örnekteki davranışları sergilediyseniz, görüşmenin sonrasının pek bir öneminin kalmadığını üzülerek belirtelim.
Maddi durumu yerinde olan hemen hemen herkesin bir diplomaya sahip olduğu bir zamanda, kendimizi nasıl ifade ettiğimiz, bedenimizi nasıl kullandığımız, iletişimimizin kalitesi eskisinden de önemli.
Aynı şey iş hayatı için de geçerli. Artık iyi sunum yapamayan çalışanların terfi etmesi neredeyse imkansız. Konuşmayı yapan kişi sunumu teknik anlamda kotarsa da, konuşma tekdüze, renksiz ve etkisizse, beden kullanımı yanlış mesajlar veriyorsa, o sunum başarısız sayılıyor.
23 yıl önce Can Gürzap ve Arsen Gürzap tarafından kurulan Dialog Anlatım İletişim, yola Etkili Konuşma eğitimleriyle başladığında, etraftaki eş-dost “insanlara konuşmayı mı öğreteceksiniz?” diye biraz alaycı bir soru yöneltmişler kuruculara. O günden bugüne çok şeyin değiştiği ve iletişim çağında bu eğitimlerin öneminin giderek arttığı, kıymetinin nihayet anlaşıldığı aşikar. Dialog’da kişiye göre bir “reçete” yazılıyor. Örneğin, iş görüşmelerinde ilk aşamayı bir türlü aşamadığından yakınıp, etkili konuşma eğitimine yazılmak istediğini söyleyen birine yaratıcı drama eğitimi de önerilebiliyor. Ya da sunumlarını bir üste seviyeye taşımak isteyen bir yöneticiye oyunculuk ya da spikerlik eğitimi tavsiye edilebiliyor.
Dialog yöneticileri, artık seslendirme, spikerlik ve oyunculuk eğitimlerine, mesleki anlamda hedefleri olan kişilerin yanı sıra kişisel gelişim amaçlı katılım sağlayanların da sayılarının arttığını belirtiyor. Onlara göre hedef, öğrencilerin içinde olmayan bir nosyonu “kozmetik müdahaleyle” varmış gibi göstermekten çok var olanı ortaya çıkarmak.
Dialog’la ilgili detaylı bilgi almak isteyen Kadıköylüler, okulun Kalamış şubesine 02164051115 numaralı telefondan ulaşabilir ya da www.dialog.com.tr adresini ziyaret edebilirler.