Şair, Öykücü, Yazar ve Ressam Celal Özcan’ı 30 Aralık 2015’te kaybettik…
Kadir İNCESU
47 yıldır Kadıköy’de yaşayan Celal Özcan, Gazete Kadıköy için yaptığımız ve 726. sayıda yayınlanan söyleşimizde “Öykü vazgeçilmezim” demişti...
1941 yılında doğan Özcan, uzun yıllar Türkçe ve Edebiyat öğretmeni olarak çalışarak, Erenköy Kız Lisesi’nden de emekli oldu.
Daha sonra 1984-2003 yılları arasında St. Georg Özel Avusturya Lisesi’nde edebiyat öğretmenliği yapan Celal Özcan edebiyat dünyasına şiirle girmesine karşın öyküleriyle tanındı. Şiir, öykü ve denemeleri Ajans Türk, Çağrı, Hisar, Varlık, Türk Dili, Oluşum, Düşün, Yansıma, Güney, Türkiye Yazıları, İmge Öyküler, Sözcükler, Notos-Öykü dergilerinde yayınlanan Özcan ressam olarak da kendisine haklı bir yer edindi.
Gökova’nın Yalazları adlı öyküsüyle Sabahattin Ali öykü ödülü ikinciliği, Topyeri adlı öyküsüyle 12.Antalya Festivali öykü ikincilik ödülü, Düğüncüler adlı kitabıyla da Nevzat Üstün öykü başarı ödülü alan Celal Özcan’ın Gökova’nın Yalazları, Düğüncüler, İstafiller Oldu Mu, Ovadaki Şenlik Sevgi Tuzak Mı, Toprağım Teos, Can Suyum Ege, Gözbebeğim Göztepe ve çocuk kitapları Sokak Kedileri, Canım Kitabım, Pamuk Kız, Yarış Başlıyor, Şakacı Çocuklar, Canım Kitaplığım, Yeni Yıl Armağanı, Kıskançlığın Bedeli, İboş’un Güvercinleri adlı kitapları bulunuyor.
GÖZTEPE GÖZBEBEĞİYDİ
Özcan, söyleşimizde Göztepe’nin yaşamına etkileri konusunda “Göztepe, genel sosyal ve kültürel değerlerinden ve tarihinden beslenen nitelikleriyle ve de sanatçıları, sanat kurumları ile daha bir varsıl nitelikler yansıtan bir semt olarak pek çok artılarından nasiplendiğim bir yer oldu, olmakta... Göztepe, Kadıköy ilçesi semtleri içerisinde gerek coğrafi genişliği gerek nüfus olarak kalabalıklığı ve bağrında yaşayan, değerleriyle çevresini besleyen, aydınlatan sanatçılarıyla, bahçeli evleriyle, pek çok semti kıskandıracak değerde ünlü parklarıyla öne çıkmaktadır” demişti. Göztepe, Celal Özcan için gerçek bir tutkuydu, hem de kitabına Gözbebeğim Göztepe adını verecek kadar. Celal Özcan bir ara 27 yıl yeni kitap yayınlamadı. Resme daha çok ağırlık verdiği bu dönemde Fakir Baykurt’un “Neden öyküye devam etmiyorsun?” sorusu ile yeniden yazmaya başladı. Bu dönemde de İstafiller Oldu mu, Toprağım Teos, Can suyum Ege ve Gözbebeğim Göztepe çıktı ortaya... Özcan için Fakir Baykurt “Toplumsal sorunlara yeni bakışlar getiriyor” derken Şükran Kurdakul da “Öykülerinde Anadolu köy, kasaba çevrelerini ve kocakent insanlarını başarılı bir sanat örgüsüyle etkili bir biçimde yansıtmaktadır” demişti.