Abonelik sistemiyle çalışan yeni nesil organik menstrüel ürünler markası BEIJE, menstrüel ürünlere erişimde maddi zorluk yaşayanların ihtiyaç halinde kullanabilmeleri için İstanbul sokaklarına acil regl kitleri yerleştirdi. Trafik ışıklarına, sokak lambalarına ve duvarlara “Bu bir hijyenik ped. İhtiyacın varsa lütfen al” mesajıyla bırakılan kitler, aynı zamanda regl tabusunun aşılmasına katkıda bulunma amacı da taşıyor.
ERKEKLERE DE REGL KİTİ!
Sosyal medya paylaşımlarıyla büyüyen bu kampanya, sokaklardan üniversite kampüslerine taşındı; öğrencilerin de desteğiyle 11 üniversitede tuvaletlere ped bırakıldı.
Kampanya kapsamında sosyal etki sahibi erkeklere de acil regl kiti gönderen BEIJE, onları hem ihtiyaç anında kadın arkadaşlarına destek olmaya hem de menstrüel ürünlere erişimdeki sıkıntıların daha geniş kesimler tarafından duyulmasına katkıda bulunmaya çağırdı.
BEIJE Kurucu Ortağı Naz Özbek, Dünya Bankası verilerine göre, dünya genelinde 500 milyon kişinin menstrüel hijyen yönetimi için yeterli olanaklara erişimi olmadığının tahmin edildiğini vurguladı. Özbek, Türkiye’nin de bu sorundan muaf olmadığının altını çizerek, “Menstrüel hijyen ürünlerine erişemeyen kız çocuklarının eğitim hayatlarına devam edememeleri, kadınların regl dönemlerinde toplumdan kendilerini izole etmeleri gibi sorunlar maalesef yaşanıyor. Biz de bu projeyle hem menstrüel ürünlere erişimin kolaylaştırılmasına hem de regl tabusunun aşılmasına dikkat çekmek istedik. 500’den fazla pedi şehrin pek çok noktasına yerleştirdik. Kamusal alanda görünürlük arttıkça bu konudaki farkındalığın da yükseldiğini ve bu sayede projeye desteklerin arttığını görmekten mutluluk duyuyoruz.” dedi.