İBB Ulaşım Koordinasyon Müdürü Barış Yıldırım, Radyo Trafik’te yayınlanan “Kent ve Ulaşım” programına konuk oldu. Üzerinde çalıştıkları hareketli orta refüj projesini açıklayan Yıldırım, “Trafiğin yoğun olduğu saatlerde belli yönlere göre bir şeridi karşı yöne vermekten bahsediyorum. Bununla alakalı donanımlı araçlar var. Proje şu an çalışma aşamasında ama bu aracı temin edeceğiz. İstanbul'da belirlediğimiz üç nokta var; Bakırköy sahil yolu, Uzunçayır Kavşağı-Bostancı Kavşağı arası mesafe ve Tuzla Kavşağı ile Kartal kavşağı arası. Kent trafiğine iyi bir dokunuş olacaktır diye tahmin ediyorum.” dedi.
“ZAMA MECBURUZ”
Toplu ulaşım ücretlerine dair de yorumda bulunan Yıldırım, belediyenin önemli oranda sübvansiyona gittiğini belirterek, vatandaşların çok haklı olduğunu söyledi. Yıldırım, “Kişi başına düşen gelirin çok az olduğu bir sistemimiz var maalesef. Zor şartlarda çalışıyoruz ve insanlar aldıkları 3 kuruş maaşı da ulaşıma harcasın istemeyiz. Dolayısıyla bu ücret düzenlemeleri -ya da hadi zam diyeyim, kaçak dövüşmeyelim- zam yapmayı istemeyiz bizler de fakat bazen mecbur kalıyoruz. Çünkü sübvansiyon rakamları konusunda 2023 yılı için size bir rakam söyleyeyim. Yani belediyenin konsolide bütçesi yanılmıyorsam 100 milyar lira civarı. Bunun 15-20 milyarı sadece sübvansiyona gidiyor. Ulaşım yatırımlarının haricinde… Yani siz otobüse biniyorsunuz, sizden alınan rakam kadar biz de harcama yapıyoruz. Öyle düşünebilirsiniz bunu. Zaten toplu ulaşıma teşvik etmek için de bunu yapmak zorundayız. Belki şöyle bir yöntem güzel olur. Tabii bu belediyelere sübvansiyon yapma yetkisi verilmiş. Merkezi yönetimin desteklediği bir sistem olmalı, bütçesel olarak bahsediyorum. Örneğin 65 yaş üstü vatandaşlar ücretsiz kullanım yapıyor. Bununla alakalı bakanlığın, merkezi yönetimin araç başına ödemiş olduğu rakamlar çok komik… Otobüs başına bin 700- bin 900 civarı bir rakamdı. Fakat merkezi yönetimin aldığı kararlar sonucu bu ulaşımlarının bir otobüse maliyeti 20 binlerin üstünde. Şimdi siz vatandaşa, yani daha doğrusu taşımacıya 20-25 bin liralık ücretsiz taşıma yaptırıyorsunuz. Bunun karşılığında 1.500-2.000 TL para ödüyorsunuz. Aradaki makası bu sefer belediye olarak biz kapatmak zorunda kalıyoruz.” diye konuştu.