I. Uluslararası Alternatif Eğitim Sempozyumu, 18-19 Mayıs tarihlerinde Kadıköy Belediyesi Barış Manço Kültür Merkezi’nde düzenlenecek. ‘’Alternatif Eğitimde Yeni Düşünce, Yöntem ve Teknikler’’ alt başlığını taşıyan sempozyumda, iki gün boyunca her yönüyle eğitim alternatifleri masaya yatırılacak.
Sempozyum düzenleyicileri, alternatif eğitimin, düşünce ve uygulama boyutlarında, gerek dünyada gerekse Türkiye’de son yıllarda mevcut toplumsal ve eğitsel krizlere çözüm olarak görülen alanların başında geldiğini vurgulayara, şu görüşleri ifade ediyor; ‘’Bu sempozyum, Türkiye’den örnek alternatif eğitim uygulamalarının tanıtımı eşliğinde konuya dair bir bilinçlenme ve farkındalık oluşturmayı amaçlıyor. Sempozyum uluslararası nitelikte ve fakat ağırlıkla Türkiye’de alanla ilgili inisiyatif, kurum, kişi ve örgütleri bir araya getirecek. Bu sempozyumda sadece teorik bilgiler paylaşılmayacak, yanı sıra Türkiye’de son yıllarda uygulanan yeni modelleri de çok sayıdaki atölye çalışmalarında tartışmaya açılacak. Amacımız uygulama ağırlıklı olması, çeşitli uygulama modellerinin tanıtılması ve tartışılması. Bu sayede ülkemizde eğitim alanında yaşanan krize yönelik bir çıkış oluşturulması hedefleniyor.’’
HEM PANEL HEM ATÖLYE
Alternatif Eğitim Dergisi – Alternatif Eğitim Derneği – Başka Bir Okul Mümkün – Bir Sınıf Değişir – Eğitim Sanatı Dostları Derneği (ESDD) – Gel Oyna – Şimdilik Bilim Sanat ve Felsefe Derneği – Yeni İnsan Yayınevi – Yeryüzü Derneği’nce düzenlenen sempozyuma Friedrich-Ebert-Stiftung Derneği ve Kadıköy Belediyesi de katkı sunuyor.
YURTDIŞINDAN KONUŞMACILAR
5’i Almanya, Fransa, Avusturya gibi ülkelerden olmak üzere 50’ye yakın pedagog, yazar, eğitimci, gazeteci, akademisyen konuşmacıların katılacağı sempozyumdaki teorik kısmında Avrupa ve Türkiye’de Temel Eğitim Sorunları -Alternatif Eğitim için Bir Yönelim Haritası Çizmek, Ütopya, Sanat ve Eğitim, Alternatif Okul Uygulamaları, Eğitimde Oyun ve Oyuncak, Alternatif Eğitim Basında Nasıl Yer Almalı?, Sivil Toplumda Güçlendirici Uygulamalar, Alternatif Okullarda Öğretmen Olmak ve Türkiye’de Alternatif Eğitim İçin İmkân ve Öneriler konuları masaya yatırılacak.
Pratik aşamada ise Çocuklar için Terapötik Sanat Atölyesi, Alternatif Eğitimde Yaratıcı Dramanın Kullanımı, Çocuk Eğitim Masal Üçgeni, T-İstasyonu, OrffSchulwerk – Elementer Müzik ve Hareket Eğitimi, Alternatif Eğitimde Yaratıcı Dansın Kullanımı, Waldorf Pedagojisinde Okuma-Yazma ve Matematik Öğretimi, Waldorf Pedagojisinde Masa Tiyatrosu ve Yaratıcılığını Özgür Bırak / Anlık Yaratıcı Düşünme atölyeleri yapılacak.