Kasım indirimlerinde şikâyetler 60 bini aştı!

Kasım ayı boyunca süren indirim kampanyaları sona erdi. Şikayetvar platformu, Kasım ayına ait şikâyet verilerini açıkladı. Elde edilen verilere göre, en çok şikayet alan sektörler arasında e-ticaret, kargo ve pazaryeri siteleri yer aldı.

11 Aralık 2024 - 14:55

Şikayetvar, kasım ayı indirimlerinin sona ermesiyle mercek altına alarak e-ticaret, kargo ve pazaryeri sitelerine ait verilerini açıkladı. Yapılan açıklamaya göre e-ticaret sektörüne son bir ayda 30 bini aşkın şikâyet ulaşırken, kargoyla ilgili bu sayı 19 bini buldu.

ŞİKÂYETLERİN MERKEZİ KASIM AYI İNDİRİMLERİ

Şikayetvar’ın paylaştığı verilere göre, Kasım ayu boyunca “E-ticaret sektörü ile ilgili toplam 32 bin 454 şikâyet ulaştı. Bu şikâyetlerin yüzde 13’ü çözüme kavuştu. Tüketicilerin bir referans kaynağı olarak başvurduğu ve satın alma kararıyla ilgili araştırmada “Kargo sektörü” ise 19 bin 209 şikayetle tüketicilerin en çok şikayet ettiği ikinci alan oldu. Şikâyetlerin ise yüzde 23’ü çözüldü. Son olarak “Pazaryeri siteleri” ile ilgili toplam da tüketiciler tarafından 12 bin 053 şikâyet aldı. Bu sorunların ise yüzde 10’u çözüldü. Toplamda 60 binin üzerinde şikâyet, tüketicilerin yaşadığı mağduriyetin boyutunu ortaya koyuyor.

TÜKETİCİLERİN EN ÇOK ŞİKAYETÇİ OLDUĞU KONULAR

Kasım ayı indirimlerinin yoğunluğundan kaynaklanan şikâyetlerin nedenleri ise şöyle:

E-Ticaret şikâyetleri

  • Ürün iptali, iadesi ve değişim sorunları
  • Fiyat ve ödeme problemleri
  • Yanıltıcı ürün gönderimi
  • Teslimat gecikmeleri
  • Müşteri hizmetleri eksikliği

 Kargo şikayetleri

  • Teslimat gecikmeleri ve kayıp kargolar
  • Yanlış ya da eksik ürün teslimatı
  • Adres bulunamaması ve teslim edilememe sorunları
  • İletişim eksikliği
  • Kargo hasarları ve tazminat problemleri

Pazaryeri siteleri şikayetleri

  • Kusurlu ya da yanlış ürün teslimatı
  • İade ve para iadesi sorunları
  • Kargo teslimat gecikmeleri
  • Müşteri hizmetleriyle yaşanan iletişim sorunları
  • Faturasız satışlar ve destek eksikliği

Şikâyetlerin büyük kısmı, indirim dönemlerinde artan iş yükünden kaynaklanıyor. Lojistik ve müşteri hizmetleri süreçlerinde aksaklıklar yaşadığını gösteriyor. Bu tür şikâyetlerin önüne geçilebilmesi için; firmaların müşteri destek hizmetlerinin güçlendirmesi, teslimat süreçlerinin hızlandırılması, şeffaf bilgilendirme yapılması ve ürün kalite kontrollerine öncelik verilmesini gerektiği öneriyor.

 


ARŞİV