EKLER ZİRVEDE
2021 yılından bu yana tercihlerde öne çıkan ekler, tahtını sağlamlaştırıyor. Bir önceki yıla göre üç basamak yükselerek 2021 yılını 4. sırada bitiren ekler, 2022 ve 2023’ü zirvede kapattı. İkinci sırada sütlaç, üçünü sırada ise Waffle var.
BAKLAVADA İSTİKRARLI YÜKSELİŞ
Geleneksel lezzetimiz olan baklava popülaritesini artırarak korudu. 2019’da 11. sırada kendisine yer bulabilen baklava, yıldan yıla istikrarlı artışıyla 2023’te 4. kadar yükseldi. Bir zamanlar oldukça popüler olan Sufle’nin tahtı sallantıda. Bir zamanlar lider olan sufle, 2022’de 4. 2023’te de 6. sırada kendisine yer bulabildi.
GELENEKSEL TATLAR ÇIKIŞTA
Çıkış yapanlar listesinde ise geleneksel tatlılar olarak tulumba ve güllaç yer aldı. Bu ikili, geleneksel tatları yeniden keşfeden tatlı severlerin ilgisini çekmeyi başarıyor.
MOZAİK PASTA VE KEMALPAŞA DÜŞÜŞTE
Sabit kalmayı tercih eden kazandibi ve trileçe'nin sadık bir tüketici kitlesi olduğu anlaşılıyor. Ancak mozaik pasta ve Kemalpaşa tatlısı gibi lezzetlere olan ilginin bir bölümü yeni tatlara kaymış gibi görünüyor. Bu hareketli tatlı arenası, çeşitlilik ve tüketicinin değişen damak zevklerinin bir yansıması olarak, gıda endüstrisi ve restoranlar için de, tüketicinin beğenisine göre hizmetlerini güncellemeleri adına büyük önem taşıyor. Kabak Tatlısı ve Halka Tatlısı’nın popülaritesi de düşüşte.
DONDURMALI EKLER
2023'te, kahve severlerin en çok Waffle ile lezzet deneyimlerini tamamladığı görülürken, dondurma tutkunlarının ise Ekler ile tatlı krizlerini giderdikleri ortaya çıktı. Diğer taraftan tatlı trendleri, dönemsel dalgalanmalara da işaret ediyor. Örneğin, geleneksel tatlılar aşure ve güllaçın sırasıyla Muharrem ve Ramazan aylarında gözle görülür bir artış yaşadığı belirlendi.
TATLI TERCİHİNDE MEVSİMLERİN ETKİSİ
Yemeksepeti verileri, mevsimlere göre tatlı tüketiminde göz alıcı değişimler olduğunu da gözler önüne seriyor:
● Kıştan ilkbahara geçişte, Aşure'den Baklava'ya, Brownie'den Cheesecake'e ve hatta Donut'a kadar birçok tatlının tüketiminde azalış görülüyor.
● İlkbahardan yaz mevsimine geçerken, tatlıları bir kenara bırakıp deniz, kum ve güneşe yöneliyoruz.
● Ancak Dondurma, Churros ve Ekler gibi tatlılar bu genel eğilimi yıkarak ilkbahardan yaz aylarına geçişte artış gösteriyor.
● Yazdan sonbahara geçerken ise Kabak Tatlısı ve Donut bu dönemin yıldızları oluyor.
● Kışa geçerken tatlı düşkünlüğümüz biraz olsun azalsa da Donut, Ekler ve Parfe gibi bazı tatlıların tüketiminde yükseliş gözlemleniyor.
● Kışın sonunu belirleyen tatlı ise yine Güllaç oluyor ve yaz aylarına kıyasla en az 10 katlık inanılmaz bir artışla göz kamaştırıyor.
EN TATLISEVER BÖLGE: MARMARA
Yemeksepeti verileri bölge bazında incelendiğinde ise Marmara Bölgesi’nin öne çıktığı görülüyor. Tatlı tüketiminde zirveyi bırakmayan Marmara’nın peşinden Ege ve İç Anadolu geliyor. 2022 ve 2023 yılları arasında tatlı tüketiminde sıralamanın büyük oranda değişmediği gözlemlense de, bazı tatlıların bölgesel sıralamaları tatlı tadında sürprizlerle dolu! Ekler, Ege'den İç Anadolu'ya kayarken, Halka Tatlısı ve Hayrabolu Tatlısı ise Karadeniz ve Doğu Anadolu'da lezzet kasırgası estiriyor.
EN ÇOK SATANLAR
2022 yılı ile 2023’ün ilk yarısı arasında en çok satılan 10 tatlı