Yeni nesil taksiler İstanbul yollarına çıkıyor

“Uygulama Bazlı Taksi” modelinde ikinci ihale yapıldı. Kapalı teklif usulüyle yapılan ihalede 24 plaka satıldı. Yeni nesil taksiler kısa süre içinde İstanbulluların oylarıyla belirlenen tasarımlarıyla hizmet vermeye başlayacak.

03 Eylül 2025 - 15:40

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), şehir içi ulaşımda güvenliği, konforu ve erişilebilirliği artırmak amacıyla hayata geçirilen “Uygulama Bazlı Taksi” modelinde ikinci ihaleyi gerçekleştirdi. 

Yenikapı’daki Dr. Mimar Kadir Topbaş Gösteri ve Sanat Merkezi’nde düzenlenen ihalede, ilk satılan plaka 5 milyon 60 bin TL + KDV bedelle yeni sahibini buldu. İhalede toplam 24 plaka alıcı bulurken, yeni nesil taksiler kısa süre içinde İstanbulluların oylarıyla belirlenen tasarımlarıyla hizmete başlayacak.

“PLAKA SAHİPLERİ MEMNUN”

İBB Genel Sekreteri Prof. Dr. Volkan Demir, süreci şeffaf ve katılımcı biçimde yürüttüklerini belirterek şu bilgileri verdi: “Toplamda 2 bin 500 taksilik yeni modelimizde bugüne kadar 29 plaka satışımız oldu. İlk ihalede katılım düşük olmuştu, çünkü mevzuat gereği çok fazla evrak ve prosedür vardı. Bu kez katılım daha yüksekti. Plaka alanların işlerinin iyi gittiğini ve memnun olduklarını görüyoruz. Talep sürdükçe yeni ihaleleri planımız doğrultusunda duyurmaya devam edeceğiz.”

Demir, yeni sistemin İstanbul’da kronikleşmiş sorunları çözmeyi hedeflediğini vurgulayarak şöyle devam etti: “Bu modelle İstanbul’un kronikleşmiş sorunlarından olan yolda boş dolaşma, yolcu seçme, fazla ücret talebi gibi şikâyetlerin önüne geçmeyi; İstanbullulara daha güvenli ve çağdaş ulaşım sunmayı ve taksici esnafını daha modern bir işletme yapısına taşımayı amaçlıyoruz. Şu anda ilk ihaleden 5 araç trafikte. Sayının hızla artmasını bekliyoruz.”

TAKSİ SORUNUNA KALICI ÇÖZÜM

İBB, uygulama bazlı taksi modeliyle dijital, denetlenebilir ve güvenli ulaşımı yaygınlaştırmayı hedefliyor. Yeni sistemde taksiler yalnızca mobil uygulamalar üzerinden çağrılacak. Yolcular, aracın plakasını, şoför bilgilerini ve güzergâhını önceden görebilecek. Böylece kısa mesafe almama, yolcu seçme, fazla ücret talebi gibi sorunların önüne geçilecek.

Araştırmalara göre İstanbul’da taksilerin zamanının yaklaşık yüzde 40’ı yolcu aramakla geçiyor. Bu durum, kent trafiğinde ciddi bir “boş dolaşım yükü” oluşturuyor. Uygulama bazlı sistemle bu oranların düşmesi hedefleniyor. Ayrıca her bir taksinin yaklaşık sekiz özel aracı trafikten çekmesi, modelin trafik rahatlatıcı etkisini güçlendiriyor.

Yeni plakaların kullanım hakkı 29 yıl ile sınırlı olacak. İstanbulluların oylarıyla belirlenen yeni tasarıma sahip taksiler, kısa süre içinde yollarda hizmete başlayacak.

 


ARŞİV